ثبت سی و نهمین وقف گیلان در رشت
کد خبر: 3791588
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵

ثبت سی و نهمین وقف گیلان در رشت

گروه اجتماعی - رئیس اداره اوقاف رشت از ثبت سی و نهمین وقف گیلان در رشت با نیت رسیدگی به ایتام خبر داد.

ثبت سی و نهمین وقف گیلان در رشت

حجت‌الاسلام حمیدرضا کریمی، رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت، در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اعلام این خبر اظهار کرد: سی و نهمین وقف گیلان در سال جاری در شهر خمام شهرستان رشت به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه این چهارمین وقف شهرستان رشت در سال جاری است، افزود: نیات این وقف جدید عمران و آبادانی بقعه امام‌زاده حسن(ع) خمام، رسیدگی به ایتام خمام و برپایی مراسم سوگواری امام حسین(ع) است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت با بیان اینکه بانو شهناز نقی‌زاده، واقف اهل خمام یک واحد آپارتمان خود را به مساحت 80 متر مربع وقف کرده است، گفت: ارزش این وقف 3 میلیارد ریال است.

کریمی با بیان اینکه شهرستان رشت 400 موقوفه و 4500 رقبه دارد، تصریح کرد: بیشتر نیات موقوفات این شهرستان روضه‌خوانی امام حسین(ع) و کمک به فقراست.

وی‌ سنت حسنه وقف را از ارکان اقتصاد اسلامی دانست و تصریح کرد: وقف یکی از راهکارهای متعالی اسلام برای کاهش فاصله طبقاتی و توزیع عادلانه ثروت است. حسنه وقف این ظرفیت را دارد به عنوان یکی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی و کاهش نیاز اقتصادی کشور به کمک مسئولان کشور بیاید.

رئیس اوقاف رشت‌ با اشاره به اینکه توجه به وقف و واقفان همواره رفع نیازهای جامعه بوده است، گفت: انعطاف پذیری وقف برای رفع نیازهای جامعه باعث شده تا این سنت حسنه الهی مورد استقبال جوامع بشری حتی غیرمسلمان باشد.

کریمی افزود: وقف تنها متعلق به سازمان اوقاف و امور خیریه نیست و از آنجائیکه برکات وقف به همه آحاد جامعه می‌رسد همه باید برای ترویج این سنت حسنه تلاش کنند.

انتهای پیام

captcha