دشمن در فضای مجازی اساس انقلاب را زیر سؤال می‌برد
کد خبر: 3791607
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰

دشمن در فضای مجازی اساس انقلاب را زیر سؤال می‌برد

گروه اجتماعی ــ جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دشمن در فضای مجازی برنامه‌هایی دارد که اساس انقلاب را زیر سؤال می‌برد، گفت: جنگ برای انقلاب برکات بسیاری داشته است.

دشمن در فضای مجازی اساس انقلاب را زیر سوال می‌برد

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، مهران مرادی، جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع)، امروز، ۳۰ بهمن‌ماه در دوره آموزشی طلایه‌داران معروف(دانشجو) و یاران معروف(همکار) که در مرکز پیام دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی شهرکرد برگزار شد با تسلیت شهادت حضرت ام‌البنین(ع) بیان کرد: امروز وارد دهه پنجم انقلاب اسلامی شده‌ایم و برای رسیدن به این دهه جوانان عزیزی را از دست داده‌ایم. به لطف خداوند و به مدد این شهدا این دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر را که به فراموشی سپرده شده‌اند را مجدد احیاء و به جایگاه اصلی خود می‌رسانیم.

مرادی با بیان اینکه دشمن در فضای مجازی برنامه‌هایی دارد که اساس انقلاب را زیر سؤال می‌برد، گفت: جنگ برای انقلاب برکات بسیاری داشته است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌ها ایده بسیار خوبی است، گفت: لازم است به گونه‌ای عمل شود که خروجی خوبی نیز داشته و دارای یک برنامه‌ریزی اساسی برای پیشگیری از فساد در جامعه باشد.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) در خصوص رتبه نظام جمهوری اسلامی از نظر علمی، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی از نظر علمی بسیار خوبی در دنیا دارد و دشمن از این موضوع عصبانی است لذا به دنبال تضعیف روحیه دانشجویان بوده که شورای امربه معروف و نهی از منکر باید با این تصمیم دشمن مقابله کنند.

مرادی در رابطه با اهداف تشکیل شورای امربه معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی به دانشجویان و عموم مردم وظیفه این شورا است و شاید دلیل فراموش شدن این دو فریضه واجب نیز به‌دلیل همین ناآگاهی مردم است.

وی بیان معروف و منکرات دینی را یکی دیگر از اهداف این شورا دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف شورای امربه معروف و نهی ازمنکر بیان معروفات و منکرات دینی است. این یک وظیفه برای همه ما است زیراکه ما در برابر دین تکالیفی برعهده داریم و در روز قیامت باید پاسخگوی رفتار خود باشیم. یکی از هدف‌های دشمن نیز عوض کردن جای معروف و منکر با یک‌دیگر است که ما باید مانع از این امر شویم.

جانشینفرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) استان احیای ارزش‌های دینی را یکی دیگر از اهداف شورای امربه معروف ونهی ازمنکر دانست و ادامه داد: همه ما در یک جامعه زندگی می‌کنیم پس باید نظرات مشترکی را در رابطه با نظام و جامعه خود داشته باشیم.

وی در پایان گفت: تجهیز فکری و معنوی نسل جوان یکی دیگر از اهداف این شورا است زیراکه امروزه بیش از 260 شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای در دنیا  علیه نظام جمهوری اسلامی ایران سم تولید می‌کنند و مهمترین سلاحی که ما باید در این جنگ نرم به آن مسلح شویم به‌روز بودن است تا بتوانیم نقشه دشمنان را خنثی کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید صفی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین میراث است، بیان کرد: در سایه این نظام واجبات ما قوام پیدا می‌کند و اقتدار نظام نیز به برکت علم و مجاهدت‌های علمی است که اساتید و دانشجویان در سراسر کشور در این مسیر خدمت می‌کنند.

وی با بیان این نکته که امروز در جشن انقلاب مقتدای ما گام انقلاب را ترسیم کردند، گفت: در روز 15 اسفندماه سال 77 نیز همایشی تحت عنوان آسیب شناسی انقلاب اسلامی برگزار شد اما دیگر تکرار نشد. مقام معظم رهبری درخصوص این همایش دو گلایه، چرا این همایش در سکوت برگزار شد و چرا دیگر ادامه پیدا نکرد را نسبت به این همایش مطرح کردند.

صفی با اشاره به اینکه سخنرانی مقام معظم رهبری در این جلسه آسیب‌شناسی سه محور را به همراه داشت، ادامه داد: تحلیل انقلاب‌های معاصر و وجه تمایز انقلاب اسلامی نسبت به آن انقلاب‌ها، آسیب‌های درونی انقلاب اسلامی و آسیب‌های بیرونی انقلاب اسلامی سه محور اساسی بود که رهبر انقلاب به آن‌ها اشاره کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد به سخنرانی مقام معظم رهبری در دیدار با اندیشکده‌های مختلف با موضوع مباحث نوین انقلاب اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار در رابطه با تمدن نوین چند نکته را متذکر شدند. ابتدا اینکه تمدن نوین ما برای کل بشریت است نه فقط برای مسلمانان و هر کس در هر جایی که قرار دارد باید خود را مسئول تمدن سازی بداند.

وی در پایان گفت: همچنین رهبرانقلاب فرمودند باید تمدن سازی را در عمل نشان دهیم و تمدن را با زبان خودشان به مردم معرفی کنیم و در آنها انگیزه ایجاد کنیم که بر اساس توحید و عبودیت عمل کنند.

انتهای پیام

captcha