ارومیه و مهاباد به مرحله نهایی انتخاب پایتخت کتاب ایران راه یافتند
کد خبر: 3791653
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴

ارومیه و مهاباد به مرحله نهایی انتخاب پایتخت کتاب ایران راه یافتند

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از راه‌یابی ارومیه و مهاباد به مرحله نهایی پنجمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران خبر داد و گفت: سال گذشته، شهرستان مهاباد به‌عنوان شهر خلاق در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی انتخاب شده بود.

ارومیه و مهاباد، به مرحله نهایی پنجمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران راه یافتند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به برگزاری پنجمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران، اظهار کرد: در این دوره ۱۷۲ شهر از تمامی استان‌های کشور موفق به ارسال آثار خود به دبیرخانه مرکزی این جشنواره شدند که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: در این دوره از برگزاری این برنامه، به غیر از افزایش کمی آثار، در حوزه محتوایی و مستندسازی نیز رشد قابل توجهی صورت گرفته بود و داوری این دوره در سه مرحله صورت گرفت و ۳۵ شهر به مرحله نیمه نهایی راه یافته و از این تعداد نیز ۲۰ شهر موفق شدند به مرحله نهایی راه یابند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خدایاری با اشاره به اینکه ارومیه و مهاباد نیز در بین ۲۰ شهر راه یافته به مرحله نهایی حضور دارند، یادآور شد: از میان شهرهای اعلام شده، یک شهر به‌عنوان پنجمین پایتخت کتاب ایران و ۴ شهر دیگر نیز به‌عنوان شهر خلاق در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی انتخاب خواهند شد.
وی با بیان اینکه روستای ناچیت در شهرستان بوکان به‌عنوان روستای منتخب انتخاب شده است، بیان کرد: ارائه طرح‌های خلاقانه عملیاتی شده در بازه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت جز شاخص‌هایی است که در این انتخاب درنظر گرفته می‌شود و سال گذشته شهرستان مهاباد به عنوان شهر خلاق انتخاب شده بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در این دوره ۹۱ طرح از ارومیه به دبیرخانه مرکزی ارسال شده بود، تصریح کرد: مراسم اختتامیه این برنامه، روز شنبه، ۴ اسفند‌ماه سال جاری در تهران و در محل سالن همایش‌های بین‌المللی کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد و پس از آن نیز برنامه‌ای در استان برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha