تقوا؛ عامل بصیرت/ تحت تأثیر پیشنهادهای سازشکارانه قرار نگیریم
کد خبر: 3791659
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶

تقوا؛ عامل بصیرت/ تحت تأثیر پیشنهادهای سازشکارانه قرار نگیریم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نماینده ولی‌فقیه در لرستان تقوا را عامل انگیزه انسان دانست و گفت: تقوا احساس مسئولیت و مواظبت بر پیشنهادات سازش‌کارانه است.

تقوا مواظبت بر پیشنهادات سازش‌کارانه استبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد، روز گذشته، 30 بهمن‌ماه در جلسه هفتگی تفسیر قرآن‌کریم در جمع کارکنان صدا و سیمای لرستان با اشاره به نکات تفسیری آیه یکم سوره احزاب با مضمون «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ اتَّقِ اللَّهَ وَ لا تُطِعِ الْكافِرِينَ وَ الْمُنافِقِينَ إِنَّ اللَّهَ كانَ عَلِيماً حَكِيماً»، اظهارکرد: هر کس مسئولیت بیشتر باشد بیشتر مورد سؤال قرار می‌گیرد.
وی با طرح این سؤال که با این‌که پیامبر(ص) است چرا در قرآن پیامبر را مورد تأکید قرار گرفته است، اضافه کرد: هدف اصلی و مخاطب اصلی خطاب خداوند مردم هستند این در حالی‌ است که تقوا به حسب کمالات تفاوت دارد.
آیت‌الله میرعمادی در خصوص شأن نزول این آیه، گفت: شأن نزول این آیه مربوط به بعد از جنگ احد است که ابوسفیان و برخی سران مشرک امان‌نامه گرفتند اما بعد از آن دسیسه مذاکره کردند و به ایشان گفتند به ما اجازه بده که ُبت‌پرستی را ادامه بدهیم.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که بعد از صحبت کردن سران مشرک با پیامبر(ص) آیه یکم سوره احزاب نازل شد، ادامه داد: خداوند در این آیه خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید مبادا غریب مشرکان در تو اثر کند چراکه بت‌پرستی باطل است.
خطیب نماز جمعه خرم‌آباد تقوا را عامل بصیرت دانست و گفت: در پیام مقام معظم رهبری بر بصیرت و دشمن‌شناسی تأکید شده است چراکه دشمن با شکل‌های مختلف ورود می‌کند اما باطن دشمن خباثت است.
این مفسر قرآن‌کریم تقوا را احساس مسئولیت، بصیرت و مواظبت بر پیشنهادهای سازشکارانه دانست و افزود: نباید تحت تأثیر پیشنهادهای سازشکارانه قرار گرفت این در حالی است که قدرت و دست خدا از همه قدرت‌ها بالاتر است.
وی با ذکر این مطلب که خداوند در این آیه می‌فرماید با توجه به دسیسه‌های دشمن باید تقوا داشته باشیم، ادامه داد: تقوا انگیزه انسان را قوی می‌کند.

غلبه بر دشمن روحیه انقلابی می‌خواهد
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که غلبه بر دشمن روحیه انقلابی می‌خواهد، ادامه داد: هدف اصلی دشمن مأیوس کردن مردم و هدف دوم دشمن ولایت فقیه است.
امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که دشمن در می‌خواهد تمام مشکلات را به رهبری نسبت بدهد، یادآور شد: گاهی هجمه به‌صورت شبهات نظری و گاهی در مقام عمل است.
این مفسر قرآن‌کریم با ذکر این مطلب که دشمنان اگر بتوانند نظر مسئولان را به سمت خود جذب کنند به اهداف خود رسیده‌اند، ادامه داد: خداوند از باطن منافقان خبر دارد و تمام دستورات خداوند براساس حکمت است.

رسانه ملی امید واقع‌بینانه را در مردم ایجاد کند
آیت‌الله میرعمادی در ادامه با اشاره به حضور دشمن‌شکن مردم ایران اسلامی در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان صدا و سیمای مرکز لرستان در فراهم کردن زمینه حضور باشکوه و دشمن‌شکن مردم در این حماسه ملی تقدیر کرد و گفت: شبکه استانی در انعکاس حماسه حضور مردم در این راهپیمایی بسیار خوب و توانمند عمل کرد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان از کارکنان صدا و سیما به‌عنوان افسران جنگ نرم در مقابل دشمن نام برد و افزود: مقابله با تبلیغات روانی دشمن، معرفت‌افزایی و بالابردن سطح آگاهی جامعه بخشی از مهمترین رسالت‌های رسانه ملی است.
میرعمادی با بیان این‌که مطالب‌ گری موجب تقویت نظام است، رسانه ملی را رسانه‌ای مطالبه‌گر خواند و اظهار کرد: صدا و سیما نباید مقابل مسئولان ضعیف کوتاه بیاید.
امام جمعه خرم‎آباد همچنین از مدیران و برنامه‌سازان شبکه استانی افلاک خواست در برنامه‌های تولیدی خود امید واقع‌بینانه را در مردم ایجاد کرده و از دادن امیدهای غیر واقعی و کاذب خودداری کنند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که صدا و سیما تولیدگراست و مردم اعتماد خوبی به این رسانه دارند، گفت: این رسانه باید ضمن توجه به بحث آموزش در تمامی سطوح، با تولید برنامه‌های فاخر سطح آگاهی جامعه را بالا ببرد.
علی‌رضا شیروی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان هم با اشاره به بیانیه تفصیلی رهبر معظم انقلاب در تبیین گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: بیانات اخیر رهبر فرزانه انقلاب چشم‌اندازی است که قله و مسیر رسیدن به آن‌را مشخص می‌کند و وظیفه رسانه تبیین هوشمندانه این بیانیه ارزشمند است.
انتهای پیام

captcha