‌زمان برگزاری مسابقات قرآن «مدهامتان» در چهارمحال و بختیاری تغییر کرد
کد خبر: 3791672
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷

‌زمان برگزاری مسابقات قرآن «مدهامتان» در چهارمحال و بختیاری تغییر کرد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد چهارمحال و بختیاری از تغییر زمان برگزاری مسابقات قرآنی «مدهامتان» در استان خبر داد و گفت: این مسابقات در روز پنجشنبه، دوم اسفندماه سال جاری در شهرکرد برگزار می‌شود.

محمدرضا مظاهری، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با اعلام این خبر گفت: سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» در راستای نشر و ترویج معارف قرآنی و استفاده از ابزارهای فرهنگی ـ هنری برای جذب و ترغیب حضور و شرکت بیشتر و بهتر جوانان و نوجوانان توسط ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور برگزار می‌شود.
مظاهری در ادامه با بیان اینکه استقبال جوانان و نوجوانان مسجدی از سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» پرشور است، افزود: استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های فعال بحث شرکت جوانان و نوجوانان مسجدی در سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد چهارمحال و بختیاری به اهداف این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی ـ هنری در قالب ایجاد رقابت سالم، ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های قرآنی، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال قرآنی و ایجاد زمینه مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان در مسابقات اوقاف و سایر مسابقات ملی و بین‌المللی از جمله اهداف برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» است.
مظاهری بابیان اینکه مهلت ثبت‌نام در سیزدهمین دوره مسابقات قرآن «مدهامتان» تمام شده است ابراز کرد: در استان چهارمحال و بختیاری ۸۲۰ نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در این مسابقات شرکت کرده‌اند.
وی، استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی جهت تقویت بخش فعالیت‌های قرآنی در کانون‌های مساجد و آشنایی بیش از پیش مسئولان و مردم با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های مساجد و استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی جهت تقویت بخشی فعالیت‌های قرآنی در کانون‌های مساجد را از دیگر اهداف برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با عنوان «مدهامتان» برشمرد.
مظاهری بابیان اینکه این مسابقات در ۲ گروه سنی هفت تا ۱۶ و ۱۶ تا ۳۰ سال و در ۲ بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود، افزود: رشته‌های حفظ کل و قرائت «تحقیق» برای گروه سنی ۱۶ تا ۳۰ و رشته‌های قرائت «ترتیل»، حفظ جزء ۳۰، اذان، قرائت تقلیدی، نقاشی آیات و قرائت نماز برای گروه سنی هفت تا ۱۶ سال در نظر گرفته شده است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: مرحله استانی این دوره از مسابقات ساعت هشت صبح روز، 2 اسفندماه در مسجد و حسینیه اعظم شهرکرد و مرحله کشوری اردیبهشت‌ماه سال ۹۸ به میزبانی مشهد مقدس برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha