شناسایی ۴۶ هزار معلول در آذربایجان‌غربی/لزوم مناسب‌سازی شهر برای معلولین
کد خبر: 3791677
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱

شناسایی ۴۶ هزار معلول در آذربایجان‌غربی/لزوم مناسب‌سازی شهر برای معلولین

گروه اجتماعی-مدیرعامل انجمن معلولین آذربایحان‌غربی با اشاره به اینکه ۴۶ هزار معلول در سطح استان شناسایی شده است، گفت: مناسب‌سازی پیاده‌روها، فضاهای شهری و حمل‌ونقل عمومی برای سهولت در تردد معلولان از مهمترین دغدغه این قشر از جامعه است.

شناسایی ۴۶ هزار معلول در آذربایجان‌غربی/لزوم مناسب‌سازی شهر برای معلولین

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، یحیی اصغری، مدیرعامل انجمن معلولین آذربایجان‌غربی، صبح امروز، ۳۰ بهمن ماه، در نشست معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با سازمان‌های مردم نهاد، در رابطه با عدم اجرای قانون حمایت از حقوق معلولین اظهار کرد: در شهریور ماه سال ۹۶، دولت در حوزه معلولین، لایحه‌ای تحت عنوان لایحه قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد که متاسفانه هنوز در سطح کشور به آن کم‌‌توجهی می‌کنند.
وی ادامه داد: با وجود مشکلات و تلاش‌ها، این قانون عملا به نتیجه نرسیده و هیچ‌گونه استانداردسازی در شهرها صورت نگرفته و زمینه اشتغال آن‌ها فراهم نشده و آمارها بسیار ناامیدکننده است.
اصغری افزود: از جمله بخش‌های قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، ملزم کردن دستگاه‌های اجرایی و دولتی به اختصاص سه درصد از سهم استخدام‌ها در دستگاه‌های دولتی است که این قانون، دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده تا این سه درصد از استخدام معلولین را رعایت کنند.
مدیرعامل انجمن معلولین آذربایحان‌غربی با اشاره به اینکه ۴۶ هزار معلول در سطح استان شناسایی شده است، گفت: مناسب‌سازی پیاده‌روها، فضاهای شهری و حمل‌ونقل عمومی برای سهولت در تردد معلولان از مهمترین دغدغه این قشر از جامعه است.
انتهای پیام

captcha