رسالت علما تبیین صحیح اسلام به نسل جوان است
کد خبر: 3791702
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹

رسالت علما تبیین صحیح اسلام به نسل جوان است

گروه اجتماعی- معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: امروز رسالت علما، تبیین صحیح اسلام و قرآن به نسل جوان است، چراکه اگر جوانان ما با اسلام حقیقی آشنا شوند، کمتر به دام دشمنان گرفتار می‌شوند و فرصت سوء استفاده از دشمن گرفته می‌شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب امروز، سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه در افتتاحیه سی‌امین همایش علمی - تحقیقی مذاهب اسلامی که در زاهدان برگزار شد، گفت: وحدت یک نعمت خدادادی است که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد؛ برگزاری چنین همایش‌هایی گامی مهم در جهت تقویت همبستگی میان علما و استحکام وحدت اسلامی است.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب بیان کرد: گرد آمدن علمای شیعه و سنی، تبادل افکار و تلاش برای رفع شبهات، قطعاً مایه دلسردی و یأس دشمنان اسلام می‌شود و زمینه را برای تحقق وحدت مهیا می‌کند.
وی با بیان اینکه شوکت از دست رفته مسلمانان باید احیا شود، افزود: با توجه به اینکه علما، وارثان انبیاء هستند، این وظیفه علما است که به داد اسلام برسند و زمینه احیای دین اسلام را فراهم کنند.
مروی اظهار کرد: امروز رسالت علما، تبیین صحیح اسلام و قرآن به نسل جوان است، چراکه اگر جوانان ما با اسلام حقیقی آشنا شوند، کمتر به دام دشمنان گرفتار می‌شوند و فرصت سوء استفاده از دشمن گرفته می‌شود.
وی ادامه داد: روحانیت به عنوان مرجع تقلیدی و دینی باید به درستی حقایق دینی را برای مردم بویژه قشر جوان تبیین کنند؛ نسل جوان باید دوست و دشمن خود را بشناسد و این رسالت، بر گردن علمای اسلام است.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: جوانی که فریب دشمن را خورده و به جامعه اسلامی صدمه می‌زند، توجیه نیست و در جهل مانده است، علما وظیفه دارند که این جوانان را توجیه کنند و حقایق دین را به آن‌ها بگویند.
مروی با اشاره به اینکه بیان برخی مطالبات و صحبت از تبعیض از سوی عالم شیعه و سنی حرام است، افزود: نباید به گونه‌ای صحبت کنیم که در نسل جوان ما احساس تبعیض و ناامیدی ایجاد شود، بلکه باید خدمات و نکات مثبت نظام اسلامی نیز بازگو شود تا با احساس امید، جایی برای داعش و دشمنان در میان جوانان باز نشود.

انتهای پیام

captcha