لبیک جوانان قرارگاه جهادی امام رضا(ع) به بیانیه گام دوم انقلاب
کد خبر: 3791724
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰

لبیک جوانان قرارگاه جهادی امام رضا(ع) به بیانیه گام دوم انقلاب

گروه فعالیت‌های جهادی ــ مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) ایجاد این قرارگاه را پاسخی به احساس نیاز برای داشتن یک مقر فرماندهی به منظور تولید محتوا و برنامه‌ریزی برای گروه‌های جهادی دانست و گفت: نزدیک به دو هزار جهادگر طی ایام نوروز به ارائه خدمات جهادی در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌پردازند.

لبیک جوانان قرارگاه جهادی امام رضا(ع) به بیانیه گام دوم

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان، مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع)، عصر امروز ۳۰ بهمن‌ماه، با حضور در نشستی خبری از برگزاری سومین گردهمایی حرکت‌های جهادی با عنوان یادواره شهید امیرمحمد اژدری که دوم اسفندماه برگزار می‌شود، خبر داد و در تشریح فعالیت‌های این قرارگاه گفت: در پیام ۲۰ سالگی انقلاب که مقام معظم رهبری ایراد فرمودند، مخاطب، ملت شریف ایران، مسئولان، دولتمردان و احزاب سیاسی بودند؛ اما در بیانیه گام دوم انقلاب که در چهل سالگی انقلاب ایران بیان فرمودند؛ خطاب معظم‌له به جوانان است، چرا که بازخوانی و ترمیم ساختارها با روحیه انقلابی‌گری از سوی جوانان امکان‌پذیر است. در این بیانیه به مأموریت‌های اجتماعی جوانان اشاره شده است که یکی از مهم‌ترین این امور می‌تواند اردوهای جهادی باشد.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری بدون مشارکت مردم نمی‌تواند به موفقیت برسد، اظهار کرد: احساسی که امروز در جوانان ایجاد شده است، احساس ارتقا یافته جوانان اوایل انقلاب اسلامی ایران است. امروز گروه‌های مختلف پزشکی، مهندسی، فرهنگی و... به مسئولیت اجتماعی خود واقف شده‌اند و با حضور در اردوهای جهادی به ایفای نقش و خدمت به محرومان می‌پردازند.

وی ایجاد قرارگاه جهادی امام رضا(ع) را پاسخی به احساس نیاز برای داشتن یک مقر فرماندهی به منظور تولید محتوا و برنامه‌ریزی برای گروه‌های جهادی دانست و گفت: امروز وظیفه ما دنبال کردن فعالیت‌های گذشته و افزون بر آن ایجاد اشتغال‌زایی و انجام فعالیت‌های قرارگاهی است.

وی با تأکید بر اینکه با پیشرفت‌های زیرساختی می‌شود توان توانمندان را به نیاز نیازمندان متصل کرد، گفت: این قرارگاه در حوزه‌های آموزشی، درمانی، عمرانی، فرهنگی و... فعالیت‌های خوبی داشته و به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری لبیک گفته است.

قاسمیان برگزاری سومین گردهمایی ملی فعالان حرکت‌های جهادی را شروعی برای اردوهای جهادی ایام نوروز دانست و گفت: این قرارگاه طی ایام نوروز در منطقه یاسوج مستقر و متمرکز می‌شود و به ارائه خدمات مختلف با تمرکز بیشتر بر فعالیت‌های پزشکی و عمرانی در ۲۰۶ شهرستان، شهر و دهستان استان کهگیلویه و بویراحمد می‌پردازد.

 وی با بیان اینکه در قرارگاه جهادی امام رضا(ع) کار ستادی در ایام برگزاری اردوهای جهادی صورت نمی‌گیرد و رئیس و مرئوس همگی در کنار هم به ایفای نقش جهادی در اردوها می‌پردازند، اظهار کرد: با توجه به بالا رفتن هزینه‌های درمانی، از خیران دعوت می‌کنیم تا جهادگران را در ارائه خدمات پزشکی یاری رسانند.

حجت‌الاسلام قاسمیان با اشاره به اینکه در استان یاسوج کارخانه‌ای وجود ندارد و با وجود استعداد فراوانی که این استان دارد، مشکلات زیادی در آن نهفته است، گفت: حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم سبب امیدواری مردم می‌شود و تحرک و تلاش ساکنان همان مناطق را نیز به دنبال دارد.

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) بخش عمده فعالیت‌های این قرارگاه را اشتغال‌زایی خواند و گفت: در حوزه شیلات، فعالیت‌های خوبی داشته‌ایم و درآمدهای حاصل از آن مجدداً صرف اشتغال‌زایی می‌شود. همچنین در حوزه بسته‌بندی ماهی نیز از زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست بهره گرفته‌ایم تا بتوانند درآمد داشته باشند.

حجت‌الاسلام قاسمیان زنبورداری را نیز از دیگر حوزه‌های موفق اشتغال‌زایی برشمرد که از سوی قرارگاه جهادی امام رضا(ع) دنبال می‌شود و اظهار کرد: پرورش گیاه آلوئه‌ورا را نیز به تازگی شروع کردیم، ولی هنوز دوره پرورش آن به پایان نرسیده است. فعالیت‌های ناموفقی نیز در زمینه طیور داشته‌ایم که به تجربه تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام قاسمیان با اشاره به این‌که نزدیک به ۸۰ گروه جهادی با این قرارگاه در ارتباط هستند، اظهار کرد: طی ایام نوروز، نزدیک دو هزار نفر از جهادگران در استان کهگیلویه و بویراحمد حضور پیدا می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر تشریح ماهیت این قرارگاه و فعالیت‌هایی که در قالب طرح بهاران و مراکز ترک اعتیاد داشته است، گفت: یکی از خدماتی که این قرارگاه انجام می‌داد، در ارتباط با مراکز بهاران بود که جهادگران به بهترین نحو آن را انجام می‌دادند، اما فعالیت این مراکز از قرارگاه گرفته شد و آنچه اتفاق افتاد، محروم کردن جامعه از خدماتی بود که جهادگران می‌توانستند ارائه دهند.

وی ادامه داد: فعالیتی که این قرارگاه انجام می‌داد، اشتغال‌زایی و مهارت‌افزایی معتادان بود که برای برخی افراد مطلوب نبود و از انجام آن ممانعت کردند. نهادهای مختلف بودجه محرومیت‌زدایی در اختیار دارند و اگر این شعور در کشور وجود داشته باشد، تلاش می‌کنند به جای اینکه بودجه خود را هزینه ساختارسازی کنند، در همکاری با گروه‌های جهادی و مؤسسات مردمی نسبت به محرومیت‌زدایی اقدام کنند؛ همانند این اتفاق در همکاری قرارگاه امام رضا(ع) با بنیاد برکت وجود دارد. اگرچه فعالیت مراکز بهاران از قرارگاه امام رضا(ع) گرفته شد، اما امیدواریم مدیریت این مراکز را به مافیای مواد مخدر ندهند.

وی در پایان یادآور شد: سومین همایش ملی فعالان حركت‌های جهادی و یادواره شهید امیرمحمد اژدری با سخنرانی محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز دوم اسفندماه، از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در سالن عرفان لاله به نشانی خیابان هفت‌تیر، خیابان شهید مفتح، قبل از ورزشگاه شیرودی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha