ضرورت هدایت فعالیت‌های قرآنی به سمت سبک زندگی قرآنی
کد خبر: 3791764
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵

ضرورت هدایت فعالیت‌های قرآنی به سمت سبک زندگی قرآنی

گروه فرهنگی- نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: فعالیت‌های قرآنی باید به سمت سبک زندگی قرآنی هدایت شود و نباید تنها به حفظ و تلاوت آن اکتفا نکنیم.

ضرورت هدایت فعالیت‌های قرآنی به سمت سبک زندگی قرآنی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه نماینده در استان در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره تلاوت و حفظ قرآن و رسانه در قرآن، با بیان اینکه باید فضای جامعه قرآنی، تعاملات قرآنی باشد اظهار کرد: با توجه به فراوانی میدان فعالیتهای باید این مهم شناسایی شود زیرا نسل جدید نیاز بیشتری به قرآن دارد.
وی ادامه داد: نسل جدید بیشتر در معرض مزاحمت های دشمنان است، باید این قشر را بیشتر با فضا و تعالیم قرآنی آشنا کنیم.
وی ادامه داد: باید مفاهیم و فرهنگ قرآن را در بین فرزندان نهادینه کرده و آنها را بیمه قرآن کنیم.
یعقوبی با بیان اینکه اکنون دشمن، نسل جوان ما را مورد هدف قرار داده است گفت: باید فعالیت های قرآنی را عینی تر و عملیاتی کنیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی اظهار کرد: قرآن، قلب دین است هر کس در کنار قرآن بنشیند هدایت می شود زیرا خاصیت قرآن، هدایت، غفلت زدایی و جهل زدایی است.
امام جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه قرآن صرفا برای خواندن نیست، باید سعی کنیم علاوه بر حفظ و تلاوت قرآن کریم، مفاهیم و تعالیم آن را در زندگی کاربردی کرده و فعالیت های قرآنی به سمت سبک زندگی قرآنی هدایت کنیم.
یعقوبی با اشاره به بهره گیری از تعالیم قرآن کریم برای تنظیم سبک زندگی خود، اظهارداشت: باید تلاش کنیم تا ارتباطات، آموزش، پرورش، اقتصاد، سیاست و فرهنگ ما منطبق بر آموزه‌های قرآنی شود.
وی افزود: قرآن، منشاء نور است و باید قدر این برکت عظیم را دانسته و شکرگزار این نعمت باشیم و نسبت به این مهم، غفلت نکنیم و خانه های خود را گوش دادن به صوت های قرآن نورانی کنیم.
حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: در بخش رسانه در قرآن نیز ٢٥ رسانه شرکت داشتند که از این تعداد سه نفر رتبه برتر این بخش را کسب کردند.
وی هدف از برگزاری این جشنواره ها را تبیین آموزه های قرآنی به رفتارهای دینی عنوان کرد و گفت: باید فضایی را در جامعه و رسانه فراهم کرد که معرفت دینی در آن رشد کند و این کار می تواند در ترویج و فعالیت های دینی تاثیرگذار باشد.
فرخنده، اظهار کرد:آیین اختتامیه جشنواره های هفته قرآن و عترت خراسان‌شمالی که قرار است روز پنج شنبه دوم اسفند ماه در بجنورد با حضور دکتر فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود، از ١٤ فعال قرآنی که منشاء خدمات موثر در حوزه قرآنی هستند، تجلیل خواهد شد.
لیلا شکرانی، مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل های قرآنی خراسان شمالی نیز در این مراسم اظهارکرد: به مناسبت هفته قرآن وعترت، ٢١٧ نفر در جشنواره «تلاوت و حفظ قرآن کریم» در هفت رشته در استان شرکت کردند.
وی این جشنواره در رشته‌های تلاوت ترتیل در دو مقطع خواهران و برادران، حفظ ۳جزء، ۵جزء، ۱۰جزء،۲۰ جزء ویژه خواهران و برادران زیر ۱۵، بالای ۱۸ و زیر ۳۵ سال برگزار شد.
شکرانی ضمن تقدیر ازحمایت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی دربرگزاری این جشنواره گفت: خوشبختانه در این جشنواره با استقبال بسیار خوب مردم نیز مواجه بوده ایم و باید تلاش کنیم تا بیش از پیش فرهنگ قرآنی را در بین جوانان توسعه دهیم که در این راستا برپایی جشنواره و محافل انس با قرآن در گسترش این مهم بسیار حائز اهمیت است.
انتهای پیام

captcha