نرخ پوشش تحصیلی بعد از انقلاب چندین برابر شده است
کد خبر: 3791779
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۳

نرخ پوشش تحصیلی بعد از انقلاب چندین برابر شده است

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان با بیان اینکه انقلاب اسلامی در بحث توسعه علم و دانش دستاوردهای بسیار زیادی داشته است، گفت: نرخ پوشش تحصیلی بعد از انقلاب چندین برابر شده است و در رشته دکتری هزاران نفر دانشجو در کشور تحصیل می‌کنند.

به گزارش ایکنا از کرمان، حمدالله منظری‌توکلی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان دیروز سه‌شنبه، 30 بهمن در همایش و نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی دانشگاه‌های استان کرمان با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دانشگاه آزاد مولود انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه بعضی از دانشگاه‌های استان در برگزاری جشن انقلاب کوتاهی کردند و انتظار می‌رفت که دانشگاه‌ها در این حوزه در صف اول باشند افزود: دانشگاه آزاد بزرگترین واحد دانشگاهی حضوری جهان است و نقش موثری در توسعه علم و دانش دارد.
رئیس دانشگاه آزاد کرمان با اشاره به اینکه تاکنون 167 هزار نفر در استان کرمان فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد هستند بیان کرد: این دانشگاه در حال حاضر 13 واحد دانشگاهی در استان کرمان با 134 هزار دانشجو و 750 نفر عضو هیئت علمی دارد.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در بحث توسعه علم و دانش دستاوردهای بسیار زیادی داشته است تصریح کرد: نرخ پوشش تحصیلی بعد از انقلاب چندین برابر شده است و در رشته دکتری هزاران نفر دانشجو در کشور تحصیل می‌کنند.
منظری‌توکلی با اشاره به اینکه 208 دانشمند ایرانی در سطح نخبگان علمی جهان فعالیت علمی و پژوهشی دارند، افزود: بیش از هزار و 400 دانشجوی غیرایرانی در سطح دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور مشغول تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد در بعد فرهنگی به جایی رسیده که امسال 150 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند، تأکید کرد: این مسئله نشان می‌دهد توطئه‌های دشمنان هیچ اثری در جوانان ما در این حوزه نداشته است.
انتهای پیام

captcha