ایرانیان خارج از کشور حمایت ۷ هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد را برعهده دارند
کد خبر: 3791782
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱

ایرانیان خارج از کشور حمایت ۷ هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد را برعهده دارند

گروه اجتماعی ــ مدیر تعامل با خیران خارج از کشور کمیته امداد گفت: سه هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور حمایت هفت هزار نفر از ایتام و فرزندان محسنین کمیته امداد کشور را برعهده‌ دارند.

ایرانیان خارج از کشور حمایت ۷ هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد را برعهده دارند

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، مهدی مکرمی، مدیر تعامل با خیران خارج از کشور کمیته امداد امروز، یکم اسفندماه در دیدار با مدیرکل و حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از وضعیت حامیان خارج از کشور ارائه داد.
وی با اشاره به اینکه در قالب طرح اکرام ایتام سه هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور با کمیته امداد ارتباط دارند، افزود: این خیران نیکوکار حمایت از هفت هزار نفر از فرزندان ایتام تحت حمایت کمیته امداد را در کشور برعهده‌ دارند.
مدیرتعامل با خیران خارج از کشور کمیته امداد با بیان اینکه حدود 9 میلیون ایرانی خارج از کشور داریم، اضافه کرد: این ایرانیان در 120 نقطه جهان پراکنده‌اند که بیشترین آن‌ها در کانادا، امارات و سوئد زندگی می‌کنند.
مکرمی با اشاره به اینکه این جمعیت خارج از کشور از تمام نقاط ایران به خارج‌رفته‌اند، تصریح کرد: مهم شناسایی این افراد است که در این خصوص شیوه‌نامه نحوه شناسایی ایرانیان خارج از کشور به استان‌ها ارسال‌شده تا هر استانی بتواند با استفاده از ظرفیت‌های مختلف استانی حامیان خارج از کشور را جذب کند.
وی استفاده از ظرفیت حامیان خارج از کشور برای شناسایی افراد جدید را یکی از راهکارهای جذب حامی خارجی اعلام و بیان کرد: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، اتاق‌های بازرگانی، نمایشگاه‌های بین‌المللی، بحث هنرمندان، بازیگران و ورزشکاران و فضای مجازی از مهم‌ترین راهکارهای شناسایی خیران در خارج از کشور است.
مدیرتعامل با خیران خارج از کشور کمیته امداد با اشاره به دعوت حامیان برای دیداربا فرزندان معنوی خود در داخل ایران، عنوان کرد: اگر شرایط حضور حامیان خارج از کشور برای دیدار با فرزندان تحت حمایت فراهم شود تا از نزدیک با مشکلات آن‌ها آشنا شوند این دیدارها اغلب منجر به اتفاقات خوبی ازجمله تأمین مسکن و وسایل زندگی و سایر موارد در زندگی ایتام خواهد شد.
مکرمی ابراز کرد: رویکرد مهم کمیته امداد گسترش همدلی، ترویج احسان و نیکوکاری در میان هم‌وطنان خارج کشور است که نسبت به هم‌وطنان داخل کشور احساس مسئولیت بیشتری کنند و بتوانیم از طریق آن‌ها مشکلات افزونتری از ایتام را رفع کنیم.
همچنین، علی حسن مظاهری، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار گفت: 12 هزار و 552 یتیم و فرزند محسنین از حمایت کمیته امداد این استان بهره‌مند هستند که 6968 حامی نیکوکار سرپرستی 5139 نفر از این فرزندان را برعهده دارند و ماهیانه با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود آن‌ها را حمایت می‌کنند.
وی با اشاره به حمایت حامیان خارج از کشور از ایتام کهگیلویه و بویراحمدی، بیان کرد: 28 حامی ایرانی خارج از کشور حمایت 219 نفر - 204 یتیم و 15 فرزند محسنین- استان را برعهده دارند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جشنواره نیکوکاری، یادآور شد: در نظر داریم بستری فراهم شود در این جشنواره از ظرفیت ادارات استانی استفاده شود تا کارکنان ادارات همراه با مدیران کل در این جشنواره حضور پیدا کرده و در این خصوص بحث حامیان بومی را تقویت کنیم.
انتهای پیام

captcha