آیین‌ها و سنت‌های مذهبی در فرهنگ ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد
کد خبر: 3791809
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
عیسی علیزاده:

آیین‌ها و سنت‌های مذهبی در فرهنگ ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با بیان اینکه آیین‌ها و سنت‌های مذهبی جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ ما دارد، افزود: استفاده از زبان هنر در انتقال ارزش‌ها تأثیر بیشتری در مخاطبان دارد.

آیین‌ها و سنت‌های مذهبی در فرهنگ ایرانی جایگاه ویژه‌ای داردبه گزارش ایکنا از زنجان، عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، روز گذشته، 30 بهمن‌ماه در حاشیه آیین اختتامیه چهارمین سوگواره میعادگاه عاشورایی دانشجویان که در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار شد در جمع خبرنگاران، برگزاری این سوگواره از سوی جهاددانشگاهی را قابل تقدیر دانست و گفت: برگزاری برنامه‌ها در قالب فرهنگی و هنری اجرایی شود تأثیرگذاری بیشتری در بین مخاطبان دارد و در این بین آیین‌ها و سنت‌ها جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص می‌دهند.
وی با اشاره اینکه عاشورا حادثه‌ای ماندگار در تاریخ رقم زد، بیان کرد: امسال برای چهارمین سال است که میعادگاه ملی دانشجویان برگزار شد و ویژگی‌های خوبی از این جشنواره برداشت شده که با تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف می‌توانیم شاهد بهتر شدن برنامه باشیم.
علیزاده افزود: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که دانشجویان هنوز به مراسم مرتبط با امام حسین(ع) اقبال دارند و دیگری استفاده از زبان هنر در برگزاری این برنامه‌ها بود که ویژگی خاصی به آن داده است.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی از دیگر نکات مثبت این سوگواره را انتخاب یک مکان مذهبی و مرتبط با امام حسین(ع) دانست و گفت: حسینیه اعظم زنجان با نام امام حسین(ع) گره خورده و این موضوع سوگواره را برجسته‌تر کرده است.
وی با اشاره به اطلاع‌رسانی ضعیف برنامه، یادآور شد: احساس من این است که اگر در زمینه اطلاع‌رسانی از واحدهای دیگر جهاد نیز استفاده شود برنامه بهتر از این نیز برگزار خواهد شد، چون آن طور که امروز بنده مشاهده کردم دانشجویان از نقاط جغرافیایی گسترده‌ای در این برنامه حضور نداشتند.
گزارش تصویری این خبر را اینجا ببینید.
انتهای پیام
captcha