عملیات مرمت خانه تاریخی «حاج‌آقا محسن عراقی» در اراک ادامه می‌یابد
کد خبر: 3791847
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

عملیات مرمت خانه تاریخی «حاج‌آقا محسن عراقی» در اراک ادامه می‌یابد

گروه فرهنگی ــ مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: با تأمین اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد‌ریال عملیات مرمت خانه تاریخی حاج‌آقا محسن عراقی در بخش حیاط ضلع شمال غربی ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی، امروز، ‌اول اسفند‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: با تأمین اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال عملیات مرمت خانه تاریخی حاج‌آقا محسن عراقی در بخش حیاط ضلع شمال غربی ادامه خواهد یافت.
ایزدی افزود: این عملیات شامل بازسازی بخش‌های تخریب شده حیاط شمال غربی، مرمت جداره‌های اطراف حیاط، مرمت طاق نماها، درب‌ها و پنجره‌ها است.
وی در ادامه گفت: در سال گذشته مبلغ 3 میلیارد‌ریال از محل اعتبارات استانی به مرمت بنای مورد‌نظر اختصاص یافته بود که شامل بام‌سازی، مرمت جداره‌های داخلی و خارجی مرمت درب‌های ورودی و کف‌سازی بخش‌های واقع در ضلع شمال غربی بنا است.
به گزارش ایکنا؛ خانه تاریخی حاج‌آقا محسن عراقی متعلق به دوره قاجار است و شامل مجموعه معماری بزرگ و منحصر به‌فردی است که از یک حیاط اصلی و بناهای واقع در اضلاع شمالی، غربی و شرقی تشکیل شده است. همچنین هر بخش از این مجموعه دارای یک حیاط اختصاصی است که مجموعاً 5 حیاط را شامل می‌شود. این مجموعه عظیم معماری حدود 5 هزار متر مربع مساحت دارد و در خیابان محسنی اراک واقع شده است.
انتهای پیام

captcha