مدرسه فرشتگان اردل؛ محل فعالیت خانه‌های قرآنی «مهدیه» و «الرحمن»
کد خبر: 3791886
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

مدرسه فرشتگان اردل؛ محل فعالیت خانه‌های قرآنی «مهدیه» و «الرحمن»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مدرسه فرشتگان و مسئول خانه قرآنی مهدیه اردل گفت: طی هماهنگی انجام شده با آموزش و پرورش اردل، مدت چهار سال است که مدرسه در ساعات بعدازظهر به آموزش قرآن به دانش‌آموزان علاقمند، در قالب فعالیت دو خانه قرآنی «مهدیه» و «الرحمن»، اختصاص دارد.

مریم رجب‌زاده، مدیر مدرسه فرشتگان و مسئول خانه قرآنی مهدیه اردل، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: خانه قرآنی مهدیه به مدت دو سال است به صورت رسمی و با اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی استان، فعالیت خود را در راستای آموزش روخوانی، روانخوانی و حفظ به دانش‌آموزان اردلی آغاز کرد.
وی تعداد قرآن‌آموزان بهره‌مند از فعالیت‌های این خانه قرآنی را حدود 10 الی 15 نفر در هر کلاس دانست و افزود: در طی تابستان به‌دلیل فراغت دانش‌آموزان، بر این تعداد افزوده می‌شود.
رجب‌زاده با اشاره به محدودیت‌های مالی و نبود مکان مستقل و اختصاصی برای فعالیت‌های آموزشی این خانه قرآنی، تصریح کرد: طی هماهنگی انجام شده با آموزش و پرورش اردل، مدت چهار سال است که مدرسه تحت مدیریت بنده در ساعات بعد از ظهر به آموزش قرآن به دانش‌آموزان علاقمند، در قالب فعالیت دو خانه قرآنی «مهدیه» و «الرحمن»، اختصاص دارد که از دو سال گذشته، با اخذ مجوز رسمی، این آموزش‌ها با قوت ارائه می‌شود.
وی با بیان خط مشی آموزشی این خانه قرآنی، گفت: دانش‌آموزان علاقمند به یادگیری قرآن و حفظ کلام وحی، ابتدا یک دوره آموزشی روخوانی و روانخوانی را طی کرده و سپس وارد دوره آموزشی حفظ جزء 30، و جزءهای بالاتر می‌شوند که به لطف خدا، تا کنون این دانش‌آموزان تا حفظ جزء 5 پیش رفته‌اند.
مدیر خانه قرآنی مهدیه با تأکید بر اینکه این خانه قرآنی هیچ بودجه‌ای در اختیار ندارد، گفت: هزینه مربیان همکار از محل شهریه بسیار اندک قرآن‌آموزان پرداخت می‌شود.

تشریح چشم‌انداز فعالیت مدرسه فرشتگان
رجب‌زاده در تشریح چشم‌انداز فعالیت این خانه قرآنی، بیان کرد: انجام خدمت قرآنی برای دانش‌آموزان که غالباً علاقه وافری برای بهره‌مندی از آموزش‌های این خانه قرآنی بروز می‌دهند، انگیزه بالایی را در این مجموعه ایجاد می‌کند که کار را پیش ببریم و گسترش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های این خانه قرآنی، دایر کردن کلاس‌های آموزشی قرآن در محله‌های کمتر برخوردار اردل بود که متأسفانه به‌دلیل نداشتن مکان این برنامه منتفی شد و هیأت امناء مسجد نیز همکاری لازم را با این مجموعه نداشتند.
عالیپور، مدیر خانه قرآنی «الرحمن» یکی دیگر از مجموعه‌های قرآنی فعال در مدرسه فرشتگان اردل نیز اظهار کرد: این خانه قرآنی در مدت بیش از دو سال فعالیت رسمی در اردل موفقیت‌های مطلوبی را کسب کرده است.
عالیپور افزود: قرآن‌آموزان این خانه قرآنی که سنین 6 سال به بالا و بزرگسالان را شامل می‌شوند، توفیق حفظ تا 10 جزء را کسب کرده‌اند و چند تن از این قرآن‌آموزان سال گذشته در جشنواره قرآنی استان، مقام‌های برتر را در رشته حفظ کسب کردند.
این مربی قرآن استان ادامه داد: قرآن‌آموزان این خانه قرآنی در مسابقات مختلف مدارس، مسابقات قرآن سپاه، و آزمون‎‌های ارشاد، همواره مشارکت فعال و پویا دارند و حائز رتبه‌های خوب می‌شوند.
وی با بیان اینکه تعداد علاقمندان بهره‌مند از آموزش‌های این خانه قرآنی حدود 50 نفر است، اضافه کرد: علاوه بر فعالیت‌های قرآنی، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی نیز به علاقمندان ارائه می‌شود که ختم صلوات و ختم قرآن، و برگزاری مراسم در مناسبت‌های مذهبی از آن جمله‌اند، ضمن اینکه گاهی کلاس‌ها درمحل امام‌زاده یا در مکان‌های روباز شهر برگزار می‌شود.
عالیپور نبود مکان اختصاصی برای اجرا و گسترش فعالیت‌های این خانه قرآنی را مهم‌ترین مشکل عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد این معضل با مساعدت نهادهای متولی مرتفع شود.

انتهای پیام

 

captcha