گردشگری؛ ظرفیتی مهم برای دور زدن تحریم‌ها
کد خبر: 3791899
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

گردشگری؛ ظرفیتی مهم برای دور زدن تحریم‌ها

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس دانشگاه آزاد سیستان‌وبلوچستان گفت: صنعت گردشگری در دنیا، یک صنعت سودآور و ارزآور است، به‌ویژه در دوران تحریم‌های نفتی و برای رهایی از اقتصاد تک محصولی، یکی از گزینه‌های اصلی می‌تواند توجه به مقوله گردشگری باشد، چراکه ظرفیتی برای دور زدن تحریم‌ها محسوب می‌شود.

سلطانعلی میر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، گفت: چند سالی است که موضوع اقتصاد مقاومتی، قالبی برای برنامه‌ریزان اقتصادی قرار گرفته و بالطبع برای به بار نشستن این امر لازم است تا دیگر عرصه‌های اقتصادی از جمله گردشگری نیز چهره‌ای مقاومتی به خود گرفته و توجه ویژه‌ای نسبت به آن مهم صورت گیرد.
وی ادامه داد: صنعت گردشگری در دنیا، یک صنعت سودآور و ارزآور است، به‌ویژه در دوران تحریم‌های نفتی و برای رهایی از اقتصاد تک محصولی، یکی از گزینه‌های اصلی می‌تواند توجه به مقوله گردشگری باشد؛ چراکه ظرفیتی برای دور زدن تحریم‌ها محسوب می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی به این معناست که از تمام ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم، بیان کرد: امروزه بسیاری از کشورها تنها با تکیه بر صنعت توریسم، درآمدهای کلان اقتصادی به‌دست می‌آورند.
وی افزود: استان سیستان و بلوچستان با داشتن کویر، دریا، میراث فرهنگی، صنایع دستی، منابع معدنی و مرز دارای ظرفیت‌های بی‌بدیلی در زمینه گردشگری است که توجه به آن‌ها سبب توسعه استان می‌شود.
میر اظهار کرد: متأسفانه علی‌رغم همه این ظرفیت‌ها، آن‌گونه که باید در زمینه معرفی صحیح جاذبه‌های طبیعی و گردشگری سیستان و بلوچستان، حتی برای هموطنان خودمان، موفق نبوده‌ایم و باید روی آن کار شود.
وی عنوان کرد: کویر، دریا، میراث فرهنگی و صنایع دستی هر کدام ممکن است به تنهایی برای استان‌های مختلف در بحث گردشگری حائز اهمیت باشد، اما سیستان و بلوچستان همه این مؤلفه‌ها را یکجا در خود دارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گفت: با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله که کشاورزی و دامپروری استان را با مشکل مواجه کرده، توجه به گردشگری اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، زیرا می‌تواند جایگزینی برای آن باشد.

انتهای پیام

captcha