واكنش عفو بین‌الملل به حكم مخالفان حكومت مصر
کد خبر: 3791905
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱

واكنش عفو بین‌الملل به حكم مخالفان حكومت مصر

گروه بین‌الملل ـ سازمان عفو بین‌الملل از مقامات مصری خواست كه حكم اعدام 9 نفر از مخالفان حكومت اين كشور را متوقف کنند.

عفو بین‌الملل خواستار توقف اعدام 9 نفر از اپوزیسیون حکومت مصر شد

به گزارش ایکنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ این سازمان در بيانیه‌ای اعلام كرد: این 9 نفر که همگی از مخالفان حکومت مصر هستند، متهم به قتل هشام برکات، دادستان کل سابق مصر در سال 2015 هستند.

عفو بین‌الملل افزود: برخی از متهمان می‌گویند که آن‌ها با زور و شکنجه وادار به اعتراف به جرم شده‌اند و این زندانیان اکنون از سلول انفرادی برای  اجرای حکم اعدام به زندان دادگاه تجدیدنظر منتقل شده‌اند.


در این بیانیه آمده؛ زمان برای نجات زندگی این افراد رو به اتمام است و مقامات مصری باید با توقف فوری اجرای این حکم، تصمیم صحیح را اتخاذ کنند.

سازمان عفو بین‌الملل تأکید کرد: بدون شک باید افرادی که در حملات مرگبار دست دارند، مورد تعقیب و مجازات قرار بگیرند، اما اعدام زندانیان و محکومیت افراد به بهانه اعتراف تحت شکنجه عادلانه نیست.

این در حالی است که مقامات مصری در بیانیه‌های رسمی خود، دستگاه قضایی در دو بخش  نظامی و مدنی(غیرنظامی) را مستقل و بی‌طرف دانسته و مخالفت خود با هر اقدامی که استقلال آن‌ها را تضعیف می‌کند اعلام کردند.


دادگاه فرجام‌خواهی به‌عنوان، بالاترین نهاد قضایی مصر در نوامبر 2018 حکم اعدام 9 نفر به اتهام مشارکت در قتل دادستان کل این کشور را تأیید کرده بود که أحمد نجل محمد طه وهدان عضو دفتر ارشاد اخوان‌‌المسلمین از جمله این متهمان است.

دولت مصر پیش از این نیز جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) را به دست داشتن در ترور هشام برکات، دادستان کل سابق مصر متهم کرده بود. خردادماه 94 کاروان حامل «هشام برکات»، دادستان کل سابق مصر در قاهره هدف قرار گرفت که وی  و شماری از همراهان او در این حادثه انفجاری کشته شدند.

انتهای پیام

captcha