۳ هزار طلبه در حوزه‌های علمیه آذربایجان‌شرقی مشغول تحصیل هستند
کد خبر: 3791914
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲

۳ هزار طلبه در حوزه‌های علمیه آذربایجان‌شرقی مشغول تحصیل هستند

گروه معارف ــ معاون آموزش حوزه‌های علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بیش از سه هزار طلبه در حوزه‌های علمیه استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: امسال هم از طریق آزمون ورودی ۳۰۰ طلبه جدید در تمامی حوزه‌های علمیه پذیرش خواهند شد.

3 هزار طلبه در حوزه های علیمه آذربایجان شرقز مشغول تحصیل هستند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام مرتضی قربانی، معاون آموزش  حوزه‌های علمیه استان، امروز، اول اسفند‌ماه در جمع خبرنگاران از برگزاری آزمون پذیرش حوزه علمیه‌های استان خبر داد و گفت: ثبت نام آزمون ورودی در دو مرحله 24 بهمن تا 27 اسفند و 17 فروردین تا 22 فروردین برگزار می‌شود.

وی افزود: 27، 28 و 29 فروردین زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون ورودی است که در روز 30 فروردین آزمون در مصلی اعظم تبریز برگزار می‌شود و در 21 اردیبهشت 98 هم نتایج آزمون اعلام خواهد شد.

وی با اعلام اینکه حوزه علمیه استان در 20 مدرسه و 16 شهر از آذربایجان‌شرقی بیش از سه هزار طلبه دارد، گفت: امسال هم از طریق آزمون ورودی 300 طلبه جدید در تمامی مدارس علمیه استان پذیرش خواهند شد.

‌قربانی نیاز به تربیت طلاب را زیاد دانست و تأکید کرد: امکانات استان پاسخگوی نیازها نیست که باید برای این موضوع چاره‌اندیشی شود. ضمن اینکه در پنج سال اخیر ظرفیت جذب آن 2.5 برابر شده ولی همچنان برای نیازهای استان کافی نیست.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که طلاب استان در چهار سطح و درس خارج مشغول تحصیل هستند، افزود: حوزه‌های علمیه تحت نظارت شورای استانی حوزه و تحت اشراف نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی فعالیت دارد. در تمامی مقاطع تحصیلی پذیرش طلبه داریم و دو مرکز تخصصی هم با 5 رشته در دو شهر فعالیت دارد.

وی با تأکید بر آمار بالای استقبال از ورود به حوزه‌های علمیه گفت: در میزان استقبال جزو سه استان اول کشور هستیم، ظرفیت پذیرش طلبه در مدارس علمیه استان محدود است به‌طوری‌که سال گذشته تنها 10 درصد متقاضیان در حوزه علمیه استان جذب شدند.

انتهای پیام

captcha