جشنواره استانی تئاتر خیابانی نور به میزبانی رودان برگزار می‌شود
کد خبر: 3791955
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵

جشنواره استانی تئاتر خیابانی نور به میزبانی رودان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان‌ گفت: جشنواره استانی تئاتر خیابانی نور ۵ تا ۷ اسفندماه به میزبانی شهرستان رودان برگزار می‌شود.

جشنواره استانی تئاتر خیابانی نور به میزبانی شهرستان رودان برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از هرمزگان، رضا کمالی زرکانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در جمع خبرنگاران صبح امروز روز چهار‌شنبه، 1 اسفندماه، اظهار کرد: نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی نور هرمزگان با شعار «ایجاد شور و شعف دینی و مذهبی» با همراهی دفتر قرآن و عترت این اداره‌کل به‌منظور ارتقای سطح کیفی تئاتر استان هرمزگان، کشف و حمایت استعداد‌های جوان با نگاه تخصصی و علمی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به موضوعات این جشنواره بیان کرد: نقش قرآن و عترت و سیره اهل‌بیت‌(ع) در زندگی امروزی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، نماز به‌عنوان موضوع و بخش ویژه قرآنی قصص، آیات و روایات قرآنی و احادیث پیامبر اسلام‌(ص)، جریان‌های انحرافی و راه‌های مقابله با آن، تقویت روحیه مشارکت در امور عمومی و رشد مسئولیت مدنی در مردم به کمک رهنمود‌های قرآنی، حضور حماسی مردم هرمزگان در مبارزه با استبداد و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از جمله موضوعات جشنواره استانی تئاتر خیابانی نور است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان‌ اضافه کرد: گروه‌های اجرایی باید یکی از موضوعات بالا را به‌عنوان طرح نمایشی خود انتخاب کرده و محدودیتی در تعداد ارسال طرح نمایشی وجود ندارد. آثاری که به دغدغه‌های فکری نسل جوان و چالش‌های پیش روی آنان در جامعه توجه کرده باشند و راه‌حلی از طریق رهنمود‌های قرآنی ارائه دهند و در پرداخت هنری از نوآوری و جسارت و جذب و تأثیرگذاری بیشتر بر مخاطب برخوردار باشند در اولویت پذیرش و انتخاب اثر برگزیده بود.
کمالی زرکانی اضافه کرد: شورای انتخاب آثار نخستین جشنواره تئاتر خیابانی نور متشکل از سیما پور‌سالاری، حسین کریمی و علیرضا داوری در طول چهار روز از آثار متقاضی در این جشنواره در شهرستان‌های حاجی‌آباد، رودان میناب و بندرعباس با حضور نماینده دبیرخانه جشنواره بازبینی به عمل آورد و پس از بررسی و تبادل‌نظر ٩ نمایش زیر را جهت شرکت در بخش رقابتی جشنواره مذکور بودن اولویت معرفی کرد.
وی به معرفی این آثار پرداخت و بیان کرد: نمایش «سرباز» کارگردان فریده سلمانی از بندرعباس، «چیزی شبیه پدر» کارگردان ابراهیم لشکری از حاجی‌آباد، «وضعیت قرمز» کارگردان ایوب رحیمی از میناب، «دشمن آشکار» کارگردان راهب ذاکری از میناب، «تندیسی برای شهر» کارگردان حبیب ناصری از میناب، «حرمت حریم» کارگردان باقر رمضان‌زاده از میناب، «اس پی» کارگردان شیوا قاسمی از میناب، «گاو» کارگردان علی‌اصغر کمالی از رودان و «مات» کارگردان ناصر عابدینی از رودان در این جشنواره حضور دارند.
این مقام مسئول در پایان گفت: جشنواره استانی تئاتر خیابانی نور ۵ تا ۷ اسفندماه به دبیری مصیب داوری به میزبانی شهرستان رودان برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha