غرس ۲۷ نهال به یاد ۲۷ شهید مدافع وطن در زاهدان
کد خبر: 3791957
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

غرس ۲۷ نهال به یاد ۲۷ شهید مدافع وطن در زاهدان

گروه فرهنگی ــ اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان امروز، چهارشنبه یکم اسفندماه ۲۷ نهال به یاد ۲۷ شهید سرافراز مدافع وطن که در حادثه تروریستی جاده زاهدان ـ خاش به شهادت رسیدند، غرس کردند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان امروز، چهارشنبه یکم اسفندماه 27 نهال به یاد ۲۷ شهید سرافراز مدافع وطن که در حادثه‌ تروریستی جاده‌ زاهدان ـ خاش به شهادت رسیدند، غرس کردند.
معصومه هادی، مدیرکل کانون پرورش فکری استان در این خصوص بیان کرد: به یاد عروج سرخ ۲۷ پاسدار شهید امنیت که در حادثه‌ اخیر آسمانی شدند، طی یک برنامه فرهنگی توسط اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری، ۲۷ نهال به یاد آن سرافرازان شهید کاشته شد.
وی در خصوص هدف از انجام این کار ارزشمند و نمادین فرهنگی، گفت: کودکان، به‌عنوان سرمایه‌های اصلی کشور می‌توانند بر اساس آموزه‌ها و هویت ملی و اسلامی جامعه‌ خود را بسازند و مدافعان حریم فرهنگ و ارزش‌های اسلامی باشند.
هادی عنوان کرد: با توجه به حادثه‌ تروریستی اخیر خواستیم کودکان از اتفاق‌های پیرامون خود آگاه باشند؛ مسائل را تحلیل کنند و قدردان کسانی باشند که برای امنیت این مرز و بوم تلاش و در این‌راه جان خود را فدا می‌کنند.
مدیرکل کانون پرورش فکری استان «به یاد شهدا بودن» را تلاشی برای رسیدن به این هدف دانست و اظهار امیدواری کرد کاشت این درختان گامی باشد برای تحقق بخشیدن به آرزوی صلح و آرامش بشری.
گفتنی است ۲۷ کودک عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، ۲۷ نهال را به یاد شهیدان مدافع امنیت وطن کاشتند و هر درخت را به یکی از این شهیدان والامقام تقدیم کردند و با ذکر نام هر شهید خطاب به ایشان گفتند: با یاد و نام آشنای شما درخت امید و زندگی را به خاک می‌نشانیم و سرود صلح و دوستی را زمزمه می‌کنیم.

غرس 27 نهال به یاد 27 شهید مدافع وطن در زاهدان

غرس 27 نهال به یاد 27 شهید مدافع وطن در زاهدان

غرس 27 نهال به یاد 27 شهید مدافع وطن در زاهدان

انتهای پیام

captcha