تربیت متخصص برای رفع خلاهای فقهی نظام
کد خبر: 3791979
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
دیانی خبر داد:

تربیت متخصص برای رفع خلاهای فقهی نظام

گروه فرهنگی ــ مدیر مقطع خارج عمومی موسسه عالی فقه و علوم اسلامی گفت: خلاهای بسیاری در اداره جامعه‌ وجود دارد و هدف اصلی این مدرسه(عالی فقه و علوم اسلامی) تربیت طلبه برای رفع این خلا است.

تربیت متخصص برای رفع خلاهای فقهی نظامبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام احمد دیانی امروز اول اسفند در نشستی خبری گفت: مدرسه فقه و علوم اسلامی در مقطع خارج عمومی در تلاش است تا طلبه‌هایی را تربیت کند که مقدمات اجتهاد بالقوه را فرا گیرند بدون این‌که رشته تخصصی انتخاب کرده باشند.

وی افزود: شرط پذیرش در خارج عمومی حداکثر 30 سال است و معدل بالای 17 مقطع تحصیلی طلبگی که در گذشته گذراندند دارا باشند، مقطع اصلی و نهایی این موسسه مقطع تخصصی است که در شش رشته پذیرش دانشجو داریم.

مدیر مقطع خارج عمومی موسسه عالی فقه و علوم اسلامی ادامه داد: در مقطع خارج عمومی حدود 20 الی 24 نفر پذیرش دانشجو داریم؛ شرط سنی در پذیرش خارج تخصصی حداکثر 34 سال است و در این موسسه در رشته‌های مختلف از حضور اساتیدی مانند آقایان عندلبی، مومن، جزایری، مدرسی، علوی قزوینی و هدایت‎‌نیا بهره‌مند هستیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در دوره تمهیدی 27 دانشجو، دوره خارج عمومی 24نفر و در دوره خارج تخصصی 31 نفر طلاب دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

دیانی با اشاره‌ به خدماتی که به طلاب دانشجو در موسسه عالی فقه و علوم اسلامی ارائه می‌شود، ادامه داد: علاوه بر خدمات برنامه‌ای مانند امکانات علمی و تحصیلی به دلیل این‌که طلبه‌ها هر روز به مدت ده ساعت وقت خود را در این موسسه صرف علم و تحصیل می‌کنند، مساعدت مالی در اختیار طلبه‌ها قرار می‌گیرد.

وی افزود: نظام اسلامی مبتنی بر فقه تشکیل شده‌است و لذا خلا های بسیاری در اداره جامعه‌ای که مبتنی بر فقه و ولایت فقیه است، وجود دارد و برای رفع این مشکلات و پاسخ به ابهامات فقهی که در عرصه های مختلف سیاسی و فرهنگی و .. وجود دارد طلبه باید تربیت شود و هدف اصلی این موسسه تربیت طلبه برای رفع این خلا است و لذا کار بسیار حساس و ضروری است و به همین دلیل مقام معظم رهبری برای این کار حضور پیدا کردند.

مدیر مقطع خارج عمومی موسسه عالی فقه و علوم اسلامی با اشاره به این‌که 70 درصد از ایده‌آل‌هایی که برای اجرای پروژه مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی در نظر گرفتیم به نتیجه رسیده‌است، بیان کرد: 30 درصد باقی مانده به دلیل عدم توانایی ما در اجرا و یا عدم امکانات به مرحله اجرا نرسیده‌است.

انتهای پیام

captcha