تقدیر از ۱۵ اثر برگزیده جشنواره فیلم‎های ۵۵ ثانیه‌ای در همدان
کد خبر: 3791998
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳

تقدیر از ۱۵ اثر برگزیده جشنواره فیلم‎های ۵۵ ثانیه‌ای در همدان

گروه فرهنگی ــ جشنواره «حال ایران من» که به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب اسلامی با ارسال فیلم‌های حضور مردم در راهپیمایی برگزار شده بود، با تجلیل از ۱۵ اثر برگزیده به پایان رسید.

تقدیر از 15 اثر برگزیده جشنواره فیلم‎های 55 ثانیه‌ای در همدانبه گزارش ایکنا از همدان، مهدی دهقان‌نیری، مدیر‌کل صدا و سیمای استان همدان، امروز، 1 اسفند‌ماه در آئین اختتامیه جشنواره فیلم‌های 4+55 ثانیه‌ای در همدان گفت: جشنواره فیلم «حال ایران من» به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب اسلامی با ارسال فیلم‌های حضور مردم در راهپیمایی برگزار شد.
وی با اشاره به آیات انفس و آفاق در قرآن کریم گفت: اومانیسم‌ها تنها آفاق را می‌بینند اما مسلمانان هم به آیات انفس و هم به آیات آفاق توجه دارند.
وی گفت: این حقیقت و واقعیت مردم است که باعث حضور پررنگ در راهپیمایی 22 بهمن می‌شود و بیش از 70 نفر با فیلم های 4+55 ثانیه‌ای این حقیقت‌ها و واقعیت‌ها را نشان می‌دهد.
سردار مهدی ظفری، مدیر‌کل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان همدان ضمن تسلیت به شهادت رسیدن کاروان سپاه در زاهدان، گفت: حضور پرشور مردم در صحنه‌های انقلابی بدون هیچ اجباری اتفاق افتاد، همه انقلابیون با روحیه جهادی خود در همه عرصه های انقلابی حضور پیدا میکنند.
وی با اشاره به اینکه در عرصه جنگ یک جبهه جانی(سخت) و یک جبهه روانی(نرم) وجود دارد، خاطرنشان کرد: همه ما در حوزه جبهه روانی مسئول هستیم، در انقلاب نباید تماشاچی باشیم.
علی مرادی‎نور مدیر کل ارشاد استان همدان نیز در این مراسم گفت:انسان اشرف مخلوقات است و عصاره کائنات انسان است، عصاره انسان نیز عقل است و جمهوری اسلامی ایران در عقل سرخ قرار گرفته است.
مرادی نور با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب که با زیبایی تمام در سالروز چهلمین پیروزی انقلاب اسلامی ایران ابلاغ شد، بیان کرد: جوانان یعنی جهاد و این جوانان هستند که جهادی بودن را نشان می‌دهند.
گفتنی است؛ در این مراسم از 15 اثر برگزیده جشنواره فیلم 4+55 ثانیه‌ای که از حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن ثبت شده بود، تجلیل شد.
در پایان نیز متن بیانیه‌ هنری قرائت شد:
«آنچه هنرمند هدیه گرفته است از خالق خود شعاعی است از نور او برای روشن کردن راه زندگی و سعادتی که آرزویش را دارد. بی‌شک انسان بازیگر داستانی است که راوی‌اش همان یکتای بی‌همتاست.
هیئت داوران بخش مسابقه فیلم جشواره «حال ایران من» با اعتقاد به آنچه اشاره شد آثار رسیده به بخش مسابقه جشنواره را طی دو جلسه چند ساعته مورد بازبینی و داوری قرار دادند اما پیش از اعلام نتایج نهائی ذکر چند نکته در خصوص جشنواره و آثار رسیده و برگزیده ضروری به نظر می‌رسد؛
1) ناگفته پیداست هدف طراحان و برگزارکنندگان جشواره میل به حضور عموم مردم از هر قشر و جایگاهی در ارائه نظرات و انتقادات صحیح و صریح خود از طریق مدیوم سینماست. این درک درست در صورت تداوم و با نگاه بلند مدت و ساختاری به طور قطع،تعهد به ارزش‌های انقلاب را در سینما و تلویزیون تعالی خواهد بخشید.
2) آثار رسیده به جشنواره پیامی آشکار و صریح در خود دارند و آن میل به تداوم چنین حرکت‌هایی در فضای هنری و فرهنگی است و این اطمینان را می‌دهد که حال ایران ما را مشارکت و حضور مردم روز به روز بهتر و زیباتر خواهد کرد.
3) همراهی متولیان فرهنگ و هنر، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی و دولتی در جذب مشارکت عمومی و ایجاد انگیزه و نشاط اجتماعی نیاز بی‌قید و شرط چنین جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری است که باید آن را جدی گرفت و همت گماشت.
4) گرچه آثار رسیده به جشنواره از منظر کیفی با موضوع چنین جشنواره‌ای کافی به نظر نمی‌رسید اما اعضای هیئت داوران از دیدن بعضی آثار، آنهم در گام‌های نخستین فیلمسازی شگفت زده شدند. چه بسیار از فیلم‌هایی که در همین زمان کوتاه‌تراز یک دقیقه،سرشار بودند از پیوندهای عمیق مردمی و انقلاب و نشانه‌هایی بودند از حال خوب ایران.
5) آثار رسیده به دبیرخانه جشواره بیشتر از تخصص به تعهد گرایش داشتند. هیئت داوران ضمن ارج نهادن به این مساله به تمامی شرکت کنندگان پیشنهاد می کند تا در آثار بعدی تکنیک، نگاه زیبایی شناسانه و استفاده ی درست از ایزار و فنون سینما را با تعهد عجین کرده و آثاری فاخر و در خور مخاطب ایرانی بیافرینند.
در پایان هیئت داوران نخستین جشواره فیلم کوتاه(حال ایران من) آرزومند است که ایران ما و شهر همدان با یاری خدامند، حمایت مسئولان و همراهی هنرمندان دومین،دهمین و صدمین دوره ی جشواره را با آثاری با کیفیت تر از مردم میهن عزیزمان شاهد باشیم.»
انتهای پیام

captcha