سبک زندگی قرآنی؛ تنها راه نجات جامعه از مشکلات
کد خبر: 3792022
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹

سبک زندگی قرآنی؛ تنها راه نجات جامعه از مشکلات

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ امام جمعه اهر گفت: بازگشت به قرآن، به معنای بازگشت به سبک زندگی برگرفته از اصول، روش‌ها، اهداف و قوانین آن تنها راه نجات جامعه از مشکلات و معضلاتی است که در آن دست و پا می‌زند.

رهایی از مهجوریت قرآن نیازمند وارد کردن در سبک زندگی است

حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر، در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: قرآن و اهل بیت(ع) برای ما اسوه هستند، باید به زندگی خود را از آنها بگیریم و قرآنی زندگی کنیم و مسلمانان دستوالعملی برای زندگی دارند که باید به آن توجه کنند و زندگی خود را تنظیم نمایند.
وی ادامه داد: جامعه‌ مسلمان ما تا قبل از سال‌های پیروزی انقلاب، با اینکه علاقه‌مند به قرآن بود، عاشق قرآن بود، اما مانوس با قرآن نبود. این هم از برکات انقلاب است که جوان‌های ما، صاحبان صوت و ذوق و هنر تلاوت و استعداد و آمادگی برای فراگیری، بحمدالله در این میدان وارد شدند و پیشرفت کردند. ولی اینها مقدمه است؛ مقدمه برای فهم قرآن و تخلق به اخلاق قرآن. یک مسئله، مسئله‌ احترام ظاهری و پاسداشتن از حرمت قرآن است به معنای الفاظ قرآن، اصوات قرآنی؛ این در جای خود چیز محترم و مهمی است.
حجت‌الاسلام حاجی زاده اظهار کرد: پیام‌های قرآنی باید درخور مخاطبان انتقال داده شود تا ازاین پیام در زندگی خود استفاده ببرند.
امام جمعه اهر، از مهم ترین چیز در هر دو عالم گفت و یادآور شد: مهم ترین چیزی که در هر دو عالم وجود دارد ارتباط با خداست. عبادت خدا بهترین ارتباط با خداست، بنابراین خدا بهترین شرایط را برای بهترین ارتباط برای انسان خواسته است.
وی بازگشت به قرآن را در مهجوریت قرآن تاتیرگذار دانست و افزود: بازگشت به قرآن، به معنای بازگشت به سبک زندگی بر گرفته از اصول، روش ها، اهداف و قوانین آن، تنها راه نجات جامعه از مشکلات و معضلاتی است که در آن دست و پا می زند. برای رهایی از مهجوریت قرآن باید، قرآن را به عنوان راهنمای سبک زندگی و کتاب زندگی در همه ابعاد آن وارد سازیم.

انتهای پیام

captcha