خدمات ارزشمند روحانیت در همه برهه‌ها/ تبلیغ؛ در رأس امور طلبگی
کد خبر: 3792023
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۲
حجت‌الاسلام عباس جعفری:

خدمات ارزشمند روحانیت در همه برهه‌ها/ تبلیغ؛ در رأس امور طلبگی

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه کوهبنان گفت: روحانیت سربازان انقلاب هستند و طی سالیان گذشته بیشترین خدمات را انجام و همچنان کار تبلیغ را در رأس امور قرار داده‌اند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان، اول اسفندماه در نشست ماهانه با ائمه جماعت مساجد و مدارس این شهرستان، گفت: اقامه نماز جماعت در مساجد از شئون روحانیت و کار تبلیغ از جمله کارهای ارزشمند اهل بیت(ع) است که روحانیت در خط مقدم این مهم قرار دارند.
وی تأکید کرد: امروز روز روحانیت و دفاع مقدس نام‌گذاری شده چون در سالروز شهادت شهید شیخ فضل‌الله محلاتی، نماینده حضرت امام(ره) در سپاه پاسداران قرار داریم؛ این بزرگوار خدمات ارزشمندی در دوران دفاع مقدس داشت.
حجت‌الاسلام جعفری اظهار کرد: روحانیت سربازان انقلاب هستند که طی سالیان گذشته کمترین هزینه را برای نظام داشته‌اند در حالی که بیشترین خدمات را انجام داده‌اند.
وی تأکید کرد: سپاه پاسداران با وجود جوانان مؤمن و متعهد تأسیس شد. لذا، حمایت این نهاد مقدس که یاور انقلاب است از سوی روحانیت ضروری است چراکه برای سایر نیروها، سپاه امنیت ایجاد کرد و این نهاد مقدس اثرات معنوی فراوانی در جامعه داشته است.
حجت‌الاسلام جعفری اظهار کرد: نیروهای سپاه حقیقتا نیروهای اصیل و انقلابی هستند. لذا، امروز شاهد اثربخشی عمیق سپاه پاسداران در جهان هستیم.
وی افزود: یک روحانی خوش‌فکر همچون شهیدمحلاتی کاری ماندگار و اثربخش انجام داد که چندان هزینه‌ای برای کشور در بر نداشت.
امام جمعه کوهبنان یادآور شد: امروز کمترین حقوق و مزایا متعلق به روحانیت است چون سربازی امام صادق(ع) در رأس است. لذا، روحیه طلبگی همچنان حفظ شده است و آنان کار تبلیغ را در رأس امور قرار داده‌اند.
وی تأکید کرد: استان کرمان 138 شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، در حالی که آن زمان یک هزار و 100 روحانی در استان کرمان بودند، در دوران اسارت وجود شهید ابوترابی باعث حفظ روحیه اسرا شد البته هر جا نقش روحانیت ضعیف‌تر شد، کارها دچار مشکل شده‌اند.
حجت‌الاسلام جعفری بیان کرد: بهترین روحیه در حقیقت روحیه طلبگی است. لذا، تمام تلاش خود را معطوف کنیم و در هر سمتی به امور طلبگی اولویت ببخشیم.
امام جمعه کوهبنان گفت: کنگره سرداران و 6500 شهید استان کرمان را در پیش داریم که در ششم اسفندماه، یادواره شهدای روحانیت استان برگزار می‌شود؛ جا دارد که تمامی علما و عزیزان روحانی در این مراسم شرکت کنند.
در ادامه حجت‌الاسلام مهدی فقیهی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهبنان گفت: روحانیت معزز در کنگره شهدای روحانی حضوری گسترده و فعال داشته باشند تا دین خود را به شهدا ادا کنیم.
وی اظهار کرد: یکی از بهترین و با شکوه‌ترین دهه‌های فجر انقلاب را امسال شاهد بودیم که حضور گسترده و پرشور مردم در مراسم یوم‌الله 22 بهمن گویای این حقیقت است.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام

captcha