لزوم تمرکز دانشگاه‌ها بر تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی
کد خبر: 3792082
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵

لزوم تمرکز دانشگاه‌ها بر تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی

گروه اجتماعی-رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: یکی از برنامه‌های سیستم عالی کشور، حرکت دانشگاه‌ها از نسل دوم به نسل سوم بوده و تمرکز عمده این دانشگاه‌ها نیز تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی است.

لزوم تمرکز دانشگاه‌ها بر تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حسن حیدری، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، صبح امروز، ۲ اسفند ماه، در دیدار با رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های سیستم عالی کشور حرکت دانشگاه‌ها از نسل دوم به نسل سوم بوده و تمرکز عمده این دانشگاه‌ها نیز تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی است.
وی افزود: وظیفه اصلی پارک علم و فناوری و مراکز رشد، تسهیل‌گری برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی است و در این راستا، پارک، برنامه همکاری‌های مشترک با دانشگاه‌های استان از جمله دانشگاه پیام نور را در دستور کار قرار داده تا در کنار آنها با حمایت از ایده‌های فناورانه و دانش‌بنیان در مسیر تبدیل علم به ثروت، گام‌های اساسی برداشته شود.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه در شرایط حاضر باید تمرکز عمده دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی بر روی تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی باشد، بیان کرد: پارک علم و فناوری، به عنوان یکی از متولیان اصلی توسعه و پیشرفت اقتصاد دانش‌بنیان، برنامه‌ریزی‌های اساسی برای تحقق این مهم دارد.
وی گفت: باید از زیرساخت‌هایی که قانون برای پارک‌ها و مراکز رشد پیش‌بینی کرده و همچنین امکاناتی که سیستم عالی تصمیم‌گیری و نیز سازمان برنامه بودجه کشور به عنوان متولی برنامه‌ریزی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی پیش‌بینی کرده، استفاده کرد.
حیدری با اشاره به اهمیت قابل توجه راه‌اندازی مرکز نوآوری توسط پارک و دانشگاه پیام نور، افزود: بخش خصوصی، امکانات زیرساختی دانشگاه و امکانات نرم‌افزاری پارک علم و فناوری به عنوان اضلاع یک مثلث، در کنار هم می‌توانند فرآیند تبدیل دانشگاه‌ها به دانشگاه نسل سوم را تسریع بخشیده که در این صورت استان می‌تواند از صادرات مبتنی بر منابع طبیعی، به صادرات محصولات مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان نیل کند.
وی با بیان اینکه همکاری صنعت و دانشگاه موجب استفاده جامعه از فرصت‌های موجود در دانشگاه می‌شود، گفت: دانشگاه‌ها زمانی در مسیر خدمت به توسعه و پیشرفت کشور قرار می‌گیرند که علاوه بر انجام تحقیقات پژوهشی، دانش و تخصص خود را در تولیدات صنعتی به کار گرفته و در راه رفع معضلات جامعه، قدم‌های مثمر ثمری بردارند.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: راه‌اندازی مراکز رشد، در واقع شتاب بخشیدن به فعالیت‌های پارک است که فصل جدیدی در پیشبرد این مهم را آغاز کرده‌ایم.
انتهای پیام

captcha