خوب مصرف کردن؛ از جلوه‌های اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3792091
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
چگونه مصرف کنیم/2

خوب مصرف کردن؛ از جلوه‌های اقتصاد مقاومتی

گروه سیاست و اقتصاد - رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: یکی از جلوه‌های اقتصاد مقاومتی این است که خوب مصرف نماییم نه اینکه کم مصرف کنیم. کم مصرف کردن اشتباه بوده و خوب و به اندازه مصرف کردن درست است.

یکی از جلوه‌های اقتصاد مقاومتی خوب مصرف کردن استمحمدحسین روشنک در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص مصرف‌گرایی در شرایط کنونی اقتصادی جامعه اظهار کرد: متاسفانه مصرف‌گرایی تجملی بوده که در جامعه ما ایجاد شده و این تجمل نیز در مدت کوتاه به وجود نیامده و زمانی که زمینه‌های اجتماعی آن فراهم شده، به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه چندان معنای اقتصاد مقاومتی را متوجه نشدیم، عنوان کرد: یکی از جلوه‌های اقتصاد مقاومتی این است که خوب مصرف نماییم نه اینکه کم مصرف کنیم. کم مصرف کردن اشتباه است. خوب و به اندازه مصرف کردن درست است. البته افرادی که ضعیف هستند و ندارند، به اجبار کم مصرف می‌کنند و نمی‌توان گفت که خوب مصرف می‌نمایند.

روشنک افزود: ما در جامعه از خوب مصرف کردن غفلت کرده و به آن توجه و دقت نکردیم؛ به طور مثال بنزین در کشور ما از آب ارزان‌تر است. یک لیتر بنزین را هزار اما یک لیتر آب را دو هزار تومان خریداری می‌کنیم که این ارزانی نباید موجب شود که هرگونه می‌خواهیم مصرف کنیم. خوب مصرف کردن مهم‌ترین اصل است و افرادی که دارند باید خوب مصرف کنند.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه دلیل بد مصرف کردن این است که نتوانستیم فرهنگ ایجاد کنیم، تصریح کرد: برخی سخنرانی می‌کنند که مردم مرغ نخورند و مردم نیز جواب می‌دهند که آیا شما خودتان نیز نمی‌خورید؟ نباید اینگونه صحبت کرد؛ باید به مردم گفت که به مقدار مصرف کنند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی ادامه داد: این مساله باید در جامعه نهادینه شود که بد و زاید مصرف کردن و ریخت و پاش نمودن از نگاه مردم بد و منکر باشد؛ در این صورت به نتیجه می‌رسیم وگرنه به نتیجه نخواهیم رسید.

وی بیان کرد: قطعا صدا و سیما با سریال‌ها، فیلم‌ها و رفتارهای خود بر این موضوع تاثیر دارد و تاثیرش نیز این است که خوب مصرف کردن را تبلیغ نکرده و زمانی که می‌خواهد تبلیغ کند، بیشتر مردم را تحریک می‌نماید. تبلیغات صداوسیما نیز قطعا تاثیر دارد. رفتارهای من و ما نیز تاثیر خواهد گذاشت.

روشنک با بیان اینکه نباید به مردم اصرار کرد که کالایی را مصرف نکنند، عنوان کرد: اینگونه نمی‌توان عمل کرد بلکه باید از مردم خواست و به آن‌ها گفت. باید در شهر بیلبورد و بنر زد و در روزنامه‌ها و صداوسیما نوشت که مردم باید درست مصرف کنند. باید به مردم گفت که برای تحقق اقتصاد مقاومتی درست مصرف کنید و نباید کلمات اشتباه به کار برد و گفت که کم مصرف نمایید، غیر از این کار، اشتباه است.

انتهای پیام

captcha