توسعه فرهنگی؛ زیربنای تمامی شاخص‌های توسعه‌ای
کد خبر: 3792094
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷

توسعه فرهنگی؛ زیربنای تمامی شاخص‌های توسعه‌ای

گروه فرهنگی- رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی تاکید کرد: توسعه فرهنگی، زیربنا است و اگر به توسعه فرهنگی نرسیم، به بقیه توسعه‌ها نیز نمی‌توانیم برسیم.

توسعه فرهنگی؛ زیربنای تمامی شاخص‌های توسعه‌ای

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ناصر حضرتی‌پر، رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی، صبح امروز، ۲ اسفند ماه، در دیدار با مدیرکل امور مجلس وزارت ارشاد در استان، اظهار کرد: سه عبارت در مصوبه شورای اداری برای این سازمان مصوب شد که با عنوان مسئولیت راهبری توسعه استان، کمک به ایجاد زیرساخت‌ها و رصد توسعه استان مطرح شدند و به ویژه اندازه‌گیری شکاف توسعه‌نیافتگی استان را با استان‌های برخوردار انجام دادیم.
وی با بیان اینکه استان از عدم تعادل و توازن درون‌استانی و برون‌استانی رنج می‌برد، تصریح کرد: ایده توسعه متوازن استان طرح شد و در حوزه‌های مختلف 50 شاخص مورد بررسی قرار گرفت تا بدانیم در مقایسه با استانهای دیگر چگونه بوده‌ایم و نتایج چندان مطلوبی از این بابت حاصل نشد و به فکر گام‌های اساسی برای توسعه استان افتادیم.
حضرتی‌پر افزود: استان آذربایجان غربی مرزی بوده و وضعیت خاص خود را دارد و استانی است که 1000 کیلومتر مرز با سه کشور دارد و فرصت خوبی بوده و قابلیت‌های متعدد دارد، ولی علی‌رغم این قابلیت‌ها، دچار عقب‌ماندگی مزمن بوده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه در شاخص‌های توسعه به ویژه شاخص‌های انسانی و در ارتباط با درآمد سرانه، بهداشت و آموزش وضعیت نامناسبی داریم، یادآور شد: این سه مورد همدیگر را تغذیه می‌کنند و در این راستا هدف‌گذاری خوبی صورت گرفت و شاخص‌بندی شده و تصویر روشنی از شاخص‌های توسعه استان ایجاد شد و دستورالعمل خوبی برای تغییر نوع نگاه و جذب اعتبارات گردید.
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی گفت: روند تغییر شاخص‌ها را پس از این اتفاق شاهد بودیم و امروز در مقوله بهداشت به میانگین کشوری رسیده‌ایم و اکنون روی شاخص‌های آموزشی و فرهنگی متمرکز شده و نوع نگاه به مقوله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه‌های آموزش ویژه بوده و نگاه به یک اداره کل نبوده و نگاه به یک بخش اثرگذار و نهادی است که مابقی حوزه‌های توسعه را نیز تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و باور داریم که توسعه فرهنگی، زیربنا است و اگر به توسعه فرهنگی نرسیم، به بقیه توسعه‌ها نیز نمی‌توانیم برسیم.
انتهای پیام

captcha