وحدت و انسجام در فعالیت‌های فرهنگی کشور وجود ندارد/لزوم نظارت ویژه به موضوعیت فیلم‌های خانگی
کد خبر: 3792099
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹

وحدت و انسجام در فعالیت‌های فرهنگی کشور وجود ندارد/لزوم نظارت ویژه به موضوعیت فیلم‌های خانگی

گروه فرهنگی- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه متاسفانه وحدت و انسجام در کارهای فرهنگی وجود ندارد، گفت: ادارات، بودجه‌های فرهنگی خود را براساس مباحث فرهنگی مدنظر خود هزینه می‌کنند و این امر نیاز به وحدت رویه دارد.

وحدت و انسجام در فعالیت‌های فرهنگی کشور وجود ندارد/لزوم نظارت ویژه به موضوعیت فیلم‌های خانگی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، صبح امروز، ۲ اسفند ماه، در دیدار با مدیرکل امور مجلس وزارت ارشاد، با تاکید بر اینکه متاسفانه وحدت و انسجام در کارهای فرهنگی وجود ندارد، افزود: ادارات، بودجه‌های فرهنگی خود را براساس مباحث فرهنگی مدنظر خود هزینه می‌کنند و این امر نیاز به وحدت رویه دارد.
وی با اشاره به اینکه شوراهای فرهنگی، بهترین مکان برای تبیین این موضوع هستند، ادامه داد: متاسفانه شوراهای فرهنگی در کشور به برآیند قابل قبولی دست نیافته‌اند و مسئولین به چشم یک قرارگاه فرهنگی به آن نمی‌نگرند تا حضور فعالانه‌ای داشته باشند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی خاطرنشان کرد: عدالت محوری، شعار اساسی انقلاب اسلامی است که در تمامی حوزه‌ها باید ساری و جاری شود و شرایط ویژه هر استان باید مدنظر قرار گیرد و در مباحث فرهنگی نیز باید بصورت ویژه توجه شود.
وی یادآور شد: تنوع اقوام و ادیان و ترکیب جمعیتی، استان آذربایجان غربی را با سایر استانها متمایز می‌کند و اداره فرهنگ و ارشاد استان مسئولیت بیشتری در رابطه با این تنوع برعهده دارد و مسئولین وزارت ارشاد نیز باید در بحث بودجه فرهنگی باید به استان مرزی آذربایجان غربی توجه ویژه‌ای داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: اگر مسائل فرهنگی در مرزها و در استان آذربایجان غربی کنترل نشود، دیگر نمی‌توان با هجمه‌های فرهنگی در داخل کشور مقابله کرد و استان حساس و ویژه‌ای است و نگاه ویژه مسئولین را می‌طلبد.
وی خاطرنشان کرد: در رابطه با نظارت بر کتابهایی که چاپ می‌شوند، باید نسبت به کتابهای روایی، تک تک روایات باید مطالعه و بررسی شوند تا هیچگونه دستکاری در روایات صورت نگیرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی تاکید کرد: فیلم‌های سینمای خانگی، نظارت جدی را می‌طلبند و احساس می‌شود بسیاری از مباحثی که در صداوسیما اجازه پخش را ندارند، در این فیلم‌ها رعایت نشده و فرهنگ غلطی را در بین خانواده‌های ایرانی نهادینه می‌کنند.
انتهای پیام

captcha