ایجاد انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در سمنان
کد خبر: 3792119
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

ایجاد انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در سمنان

گروه اجتماعی- مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان سمنان از ایجاد انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در استان سمنان‌ خبر داد و افزود: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و جذب کمک خیرین و پیشبرد این هدف، این انجمن با توجه به تجربه‌های موفق سایر تشکل‌های خیرین در حوزه فرهنگی و آموزشی تشکیل ‌شده است.

ایجاد انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان،حجت الاسلام جلیل طاهریان، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان سمنان امروز 2 اسفند در نشست با اعضای انجمن خیرین کتابخانه ساز استان سمنان با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ مطالعه و ارائه گزارش فعالیت‌های انجمن خیرین کتابخانه ساز افزود: در دین مبین اسلام تأکید فراوانی در خصوص مطالعه شده است.

وی ادامه داد: جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و جذب کمک خیرین و پیشبرد این هدف، انجمن خیرین کتابخانه ساز در استان سمنان ایجاد به ثبت رسیده است که در این راستا این انجمن با توجه به تجربه‌های موفق سایر تشکل‌های خیرین در حوزه فرهنگی و آموزشی تشکیل ‌شده است.

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان سمنان با بیان اینکه جلب مشارکت و بهره‌گیری از کمک‌های خیرین برای ساخت و توسعه کتابخانه‌های عمومی، مساعدت و همکاری در اداره کتابخانه‌های عمومی و مشارکت فکری و فرهنگی برای بهره‌برداری بهینه و ترویج مطالعه مفید در بین مردم، از مهمترین اهداف ایجاد این انجمن است متذکر شد: کمک به بازسازی، نوسازی، تجهیز و نگهداری کتابخانه‌های عمومی و طراحی و برنامه‌ریزی به‌منظور تشویق و ترغیب جوانان به مطالعه مفید با کمک رسانه‌ها و به‌ویژه رسانه ملی و تشویق و تجلیل از خدمات خیرین از دیگراهداف انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان سمنان است.

آیت‌الهه محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه دراستان سمنان نیز در این دیدارکار خیررا ماندگار برشمرد و گفت: باید انجمن خیرین کتابخانه ساز استان سمنان خیرین را در این حوزه شناسایی و از ظرفیت این قشر برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی استفاده کند.

وی ادامه داد: برای ترویج فرهنگ مطالعه باید برنامه‌های فرهنگی برگزار شود که بر این اساس نقش والدین در توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ضروری است زیرا انسان باید از همان دوران کودکی با کتاب انس بگیرد.

امام جمعه سمنان متذکر شد: باید از ظرفیت رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ مطالعه و ارائه گزارش فعالیت‌ های انجمن خیرین کتابخانه ساز استفاده شود.

انتهای پیام

captcha