ثبت‌نام ۶۰ هزار نفر در سامانه جامع اطلاعات مردمی قوه قضائیه
کد خبر: 3792145
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
رفاهی اعلام کرد:

ثبت‌نام ۶۰ هزار نفر در سامانه جامع اطلاعات مردمی قوه قضائیه

گروه اجتماعی - مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر در سامانه جامع اطلاعات مردمی «سجام» در سطح کشور ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از کرمان، سیدعلی‌اصغر رفاهی، مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه دیروز پنج‌شنبه، 2 اسفند در مراسم اختتامیه کارگاه آموزشی تربیت مربی مصلحین و حکمین قرآنی استان در ماهان گفت: یکی از برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، برنامه راهبری، سازماندهی و بهره‌گیری از دیده‌بانان یا ناظران پیشگیری است که تحت عنوان سجام در حال اجراست .
وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح انجام نظارت‌ها به صورت غیرمتمرکز است، افزود: سامانه سجام در واقع امر به معروف و نهی از منکر از طریق فضای مجازی و الکترونیکی است و تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر در سطح کشور در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.
رفاهی با اشاره به اینکه بزرگترین تشکل مردمی با این طرح در کشور شکل می‌گیرد، بیان کرد: در این طرح بر نظارت مردم بر مردم و مردم بر مسئولان توجه می‌شود.
مدیر کل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اظهارکرد: اطلاعات افرادی که در این طرح به عنوان دیده‌بان پیشگیری ثبت نام می‌کنند، کاملا محرمانه است.
وی به اولویت‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه که در سال ۹۸ در بحث سامانه سجام به طور ویژه دنبال خواهد شد اشاره کرد و گفت: زمین‌خواری، اشکالات و جرائم تخلفات فضای مجازی، جرائم علیه محیط زیست، مشکلات و حوادث حوزه کارگری، مسائل و مشکلات مربوط به قاچاق کالا و ارز، مسائل فنی و بهداشتی حوزه‌های کارگری و ... در دستور کار قرار گرفته است .
رفاهی تصریح کرد: در این طرح دیده‌بانان بومی پیشگیری از وقوع جرم در جریان اتفاقاتی که در حال انجام است قرار می‌گیرند، مسائل را با دید پیشگیرانه گزارش می‌دهند و پس از صحت‌سنجی گزارشاتی که به مرکز رسیده است آنها را به سه سطح منتقل می‌کنیم.
وی با بیان اینکه در کوتاه‌ترین زمان بالاترین مقامات قضایی و اجرایی را در مرکز، استان و شهرستان مربوطه برسانیم، افزود: تاکنون استقبال خوبی از این طرح شده و گزارشات خوبی آمده است و در نظر داریم در استان‌های مختلف حداقل یک میلیون و 500 هزار نفر را بتوانیم جذب کنیم.
رفاهی تأکید کرد: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه سجام مطالبات خود را پیگیری و گزارش دهند و اگر جایی احساس شد حقوق عامه در معرض تضییع است دادستان‌ها برابر بند دوم اصل 156 قانون اساسی و دستورالعمل رئیس قوه قضائیه تکلیف دارند از تضییع حقوق عامه جلوگیری کنند .
انتهای پیام

captcha