وزارت بهداشت، ورود جدی‌تری به بحث سلامت معنوی داشته باشد
کد خبر: 3792152
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
مرندی:

وزارت بهداشت، ورود جدی‌تری به بحث سلامت معنوی داشته باشد

گروه اجتماعی ــ رئیس فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به کم‌کاری ها در بحث سلامت معنوی تاکید کرد: کشورهای غربی در این زمینه تحقیقات بیشتری نسبت به ما دارند لذا وزارت بهداشت، ورود جدی‌تری به بحث سلامت معنوی داشته باشد.

وزارت بهداشت، ورود جدی‌تری به بحث سلامت معنوی داشته باشدبه گزارش ایکنا از قم، علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور امروز دوم اسفندماه در همایش سلامت معنوی که در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد با اشاره به توصیه آیت‌الله اعرافی برای حرکت محسوس در این زمینه با بیان اینکه کم کاری‌های ما خیلی‌ها را خسته کرده است گفت: در گذشته،  پزشکان قبل از پزشکی به مسائل اعتقادی و علوم دینی  احاطه داشتند ولی امروز این روند وجود ندارد.

وی افزود: اروپایی‌ها با دین‌ستیزی علم را از دین جدا کردند  لذا دروسی که ما یاد گرفته‌ایم عاری از اعتقادات مذهبی است و اکثریت جامعه پزشکی هم به این مسئله مبتلا هستند.

مرندی افزود: در سال 92 خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و ایشان تشویق فرمودند این مطلب را جدی بگیریم و ادامه بدهیم و مراجع و اساتید حوزه نیز حمایت‌های زیادی از ما کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امیدواریم وزارت بهداشت تلاش جدیتری داشته باشد بیان کرد: وزارت بهداشت توانمندی بیشتری نسبت به فرهنگستان دارد به خصوص اینکه مسئول سلامت جامعه هستند و باید تلاش کنیم کارهای جدی تری صورت بگیرد.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی با بیان اینکه غربی‌ها خیلی بیشتر از ما کار کرده‌اند با وجود اینکه لائیک هستند بیان کرد: آن‌ها هم معتقدند که اگر از حیث معنوی به بیمار کمک شود طول عمر و سلامتی آنان بیشتر است.

مرندی تصریح کرد: در آمریکا آزمایشی روی دو گروه 200 نفره انجام دادند و برای یک گروه دعا شد و برای گروه دیگر این کار صورت نگرفت و نتیجه نشان داد که چه مقدار دعا در بهبود یک گروه تاثیر داشته است البته ما نباید به تحقیقات آن‌ها بسنده کنیم بلکه خودمان تحقیقات میدانی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: باید با ورود جدی‌تر وزارت بهداشت به صحنه سلامت معنوی همه عرصه‌های زندگی انسان از انعقاد نطفه تا بارداری و تولد و رشد را با این مقوله پیوند بزنیم؛ ما مسلمین زندگی را ابدی می‌دانیم لذا باید کاری کنیم که هم زندگی کوتاه دنیوی و هم زندگی معنوی ما به بهترین وجه تامین شود.

مرندی همچنین در دومین سخنرانی خود با تجلیل از شخصیت عباس شیبانی با بیان اینکه ایشان 87 سال است که از مسائلی مانند تجلیل و شهرت و مطرح بودن گریزان بوده است افزود: مانند شیبانی شدن کار آسانی نیست؛ او عمرش را در راه خدا صرف کرده و فکر نمی‌کنم قدمی جز برای رضای خدا برداشته باشد که انسان به او غبطه می خورد.

وی افزود: ایشان جزء هیئت موسس نهضت آزادی بود و در کنار عناصر دینی و مذهبی به فعالیت در پیروزی انقلاب پرداختند؛ وی چند دوره در مجلس بود بدون اینکه یک ریال تبلیغ کند و مردم هم به ایشان رای می‌دادند و در مجلس هم در نهایت تواضع و فروتنی فعالیت می‌کرد همچنین دلسوزی به معنای واقعی در همه زمینه‌ها و زمان ها در ایشان وجود داشت.

انتهای پیام

captcha