گردهمایی جهادگران به یاد شهیدی که پرچم دهه هفتادی ها را بالا برد
کد خبر: 3792173
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳

گردهمایی جهادگران به یاد شهیدی که پرچم دهه هفتادی ها را بالا برد

گروه فعالیت های جهادی - سومین گردهمایی فعالان حرکت های جهادی امروز دوم اسفند ماه با یاد شهید امیر محمد اژدری که ۲۴ سال سن بیشتر نداشت اما بیش از یک مرد سالخورده به محرومین خدمت کرده بود، برگزار شد.

گردهمایی جهادگران به یاد شهیدی که پرچم دهه هفتادی ها را بالا بردبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ سومین گردهمایی ملی فعالان حرکت های جهادی که یادواره شهید  امیرمحمد اژدری نیز بود امروز دوم اسفند ماه، با حضور محمدباقر قالیباف، فرمانده قرارگاه جهادی امام رضا(ع) و حجت الاسلام قاسمیان، مسئول این قرارگاه در مجتمع فرهنگی عرفان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم  مسکنی، دبیر قرارگاه جهادی امام رضا(ع) ضمن ایراد خوشامدگویی به جهادگران، یاد و خاطره شهید امیرمحمد اژدری را گرامی داشت و اظهار کرد: امیرمحمد عادت داشت که در مراسم های مختلف کنار درب ورودی بایستد و خوش آمدگویی کند. امروز نیز باور داریم که این فرزند رزق حلال، در این مراسم حضور دارد و به همه ما خیر مقدم و دست مریزاد می گوید.

 وی ادامه داد: همه ما باور داریم که اگر گره کارهای اداری قرارگاه یکباره حل و مسیر برای ارائه خدمت مرتفع می شود، نگاه امیر محمد را در پی دارد؛ امیر محمدی که پرچم دهه هفتادی ها را بالا برد و در کنار امثال شهید حججی قرار گرفت.

 مسکنی با بیان اینکه سومین گردهمایی فعالان حرکت های جهادی، آغازی برای گام نهادن در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که از سوی مقام معظم رهبری ایراد شد، گفت: این حرکت های جهادی، تحقق عملی جوانگرایی است که مدنظر مقام معظم رهبری قرار دارد.

 وی از ۲۷ شهید که در عرصه امنیت به شهادت رسیدند یاد کرد و گفت: امیر محمد همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) به شهادت رسید و جهادگران نیز در روز ولادت امام حسن عسکری(ع) این توفیق را داشتند که همراه با خانواده این شهید به محضر مقام معظم رهبری برسند. این تقارن های مبارک را باید به فال نیک گرفت.

در ادامه این مراسم؛ حجت‌الاسلام و المسلمین قاسمیان مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: در پیام ۲۰ سالگی انقلاب که مقام معظم رهبری ایراد فرمودند، مخاطب، ملت شریف ایران، مسئولان، دولتمردان و احزاب سیاسی بودند؛ اما در بیانیه گام دوم انقلاب که در چهل سالگی انقلاب ایران بیان فرمودند؛ خطاب معظم‌له به جوانان است، چرا که بازخوانی و ترمیم ساختارها با روحیه انقلابی‌گری از سوی جوانان امکان‌پذیر است. در این بیانیه به مأموریت‌های اجتماعی جوانان اشاره شده است که یکی از مهم‌ترین این امور می‌تواند اردوهای جهادی باشد.

وی به خانواده شهید اژدری به واسطه داشتن چنین فرزندی که عزت دنیا و آخرت را از آن خود کرده است تبریک گفت و بیان کرد: امیرمحمد الگویی برای همه جوانان است. جوان ۲۴ ساله ای که دغدغه خدمت به محرومین در حوزه‌های مختلف را داشت و هر فعالیتی را به وی واگذار می‌کردیم از به سرانجام رساندن آن مطمئن بودیم. ثمراتی که از فعالیت‌های امیرمحمد به جا مانده، چنان است که انسان گمان می‌کند فردی ۷۰ ساله در این عرصه حضور داشته و عمری طولانی را صرف خدمت کرده است.

 حجت الاسلام قاسمیان فعالیت های جهادی را توفیقی دانست که حض آن نصیب خود جهادگران شده است و جایی را برای منت باقی نمی گذارد و گفت: امیدواریم همانگونه که زندگیمان با محرومیت زدایی همراه شده است، مرگمان نیز در همین جبهه های جهادی رخ دهد.

 فرمانده قرارگاه جهادی امام رضا(ع) با تاکید بر اینکه این قرارگاه را نمی‌توان همانند نهادهایی همچون کمیته امداد تلقی کرد، گفت: ما ساختار اداری نداریم و بنا نیست خود را درگیر برخی مسائل ساختاری کنیم، بلکه همه در کنار هم هستیم و در صحنه های جهادی حضور پیدا می کنیم و به ارائه خدمت می پردازیم. کسانی که تقوای الهی داشته باشند در بن بست نمی مانند و مشمول رزقی می‌شوند که گمان نمی کنند.

 وی گردهمایی فعالان حرکت های جهادی را در راستای بیانیه گام دوم انقلاب دانست و اظهار کرد: جوانان جهادی در میدان هستند تا علاوه بر خدمت به محرومین، الگویی از جوان ایرانی ارائه دهند.

بنابر گزارش ایکنا؛ در ادامه این مراسم کلیپی پخش شد که گویای روح بزرگ امیر محمد اژدری بود. امیر محمدی که ۲۴ سال سن داشت اما به گفته تمام دوستان، همکاران و خانواده اش روح و تجربه ای همچون مردی سالخورده در خدمت رسانی به محرومان داشت.

از گوشه گوشه فضای سالن گردهمایی صدای هق هق جوانانی به گوش میرسد که رفیق شفیق بی ادعای خود را از دست داده اند و مادری که امروز  وجود نازنین جوان برومند خود را در خانه احساس نمی کند. صدای گریه مادر که بالاتر می رود و تاب و توان از دست می دهد، رفقا برای دلداری مادر رفیق سر از پا نمی شناسند.

در ادامه این مراسم پرتره ای از امیرمحمد رونمایی شد که حاصل اثر انگشت هزاران نفر از افرادی بود که پس از آشنایی با زندگی  نامه این جوان، مهر تایید بر مردانگی و مروت او زدند و به خود بالیدند که ایران اسلامی چنین فرزندانی دارد.

رونمایی از تمبر یادبود امیرمحمد اژدری و کتاب خاطرات این جوان جهادگر با عنوان ( امیر ادامه دارد)  از دیگر بخش های این مراسم بود.

انتهاي پيام

captcha