مساجد؛ پایگاه روشنگری و دشمن‌شناسی
کد خبر: 3792186
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳

مساجد؛ پایگاه روشنگری و دشمن‌شناسی

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه زنجان گفت: مسجد بهترین مکان برای زودن خطرات و افزودن آگاهی در حوزه‌های حضور مردم در صحنه‌های مختلف، روشنگری، بصیریت‌افزایی و دشمن‌شناسی است.

مساجد؛ پایگاه روشنگری و دشمن‌شناسیبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی 2 اسفندماه در جلسه نشست انقلاب به روایت هنر و افتتاح رسمی قرارگاه فرهنگی بچه‌های مسجد که در فرهنگ‌سرای کوثر برگزار شد، اظهار کرد: اولین اقدام اجتماعی پیامبر اسلام در مدینه تاسیس مسجد نبوی بود، این مسجد محل تلاقی مسلمانان و ارائه آموزش دین، احکام و اخلاق بود که پس از افزایش جمعیت، مسجد نبی محل اخذ مهم‌ترین تصمیمات سیاسی، اجتماعی و نظامی شد.
وی با اشاره به نقش اثرگذار مساجد در کارکردهای اجتماعی، دینی، فرهنگی و سیاسی بیان کرد: مساجد به‌عنوان ظرفیت مهم و اثرگذار همچون پایگاه، سنگر و قرارگاه و مرکز عبادت، تعلیم و تربیت، رشد و بالندگی به‌شمار می‌آیند.
امام جعه زنجان با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب اسلامی مساجد مهم‌ترین کانون جوشش و خروش مردم بود، یادآور شد: اجتماعات اعتراضی و تظاهرات از مساجد شروع می‌شد. مساجد محلی جهت بیان ظلم حاکمان و قیام علیه استبداد موجود بود.
وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع‌مقدس، ایران در زمین، هوا و دریا مورد هجوم دشمن قرار گرفت، در آن زمان نیز برای دفاع از انقلاب اسلامی و دفاع از تمامیت ارضی از مساجد آغاز شد.رزمنده‌ها افراد مسجدی بودند به‌ طوری ‌که بیش از ۹۰ درصد شهدا برخاسته از مساجد هستند.
این مسئول تصریح کرد: مسجد به‌عنوان کانون انقلاب، آثار و برکات خاص خود را داشته است، به ‌طوری ‌که امام راحل مسجد را به‌عنوان سنگر معرفی کردند که این سنگر موجب دفع تهاجمات دشمن، ایستادگی در برابر تهاجم اخلاقی و فکری دشمن می‌شود.
آیت‌الله خاتمی گفت: نباید از مسجد غفلت کرد، زیرا بهترین بستر تربیت جوانان و نوجوانان در تراز انقلاب اسلامی در مسجد محقق می‌شود؛ امروز چند گروه در مساجد فعالیت می‌کنند که شامل نمازگزاران، هیئت امنا، پایگاه‌های مقاومت بسیج و کانون‌های فرهنگی و هنری است.
امام جمعه زنجان به افزایش هماهنگی و هم‌افزایی برای استفاده بهتر از ظرفیت مساجد تأکید کرد و گفت: مسجد بهترین مکان برای زودن خطرات و افزودن آگاهی در حوزه‌های حضور مردم در صحنه‌های مختلف، روشنگری، بصیریت‌افزایی و دشمن‌شناسی است.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: بچه‌های مسجد همیشه در انقلاب و دفاع‌مقدس در صحنه حاضر بودند و امروز نیز در عرصه جنگ‌نرم باید بچه‌های مسجد در جهت پیاده کردن آرمان‌های انقلاب و منویات مقام معظم رهبری تلاش کنند.
نتهای پیام
captcha