فیلم‌های ایرانی، مروّج فرهنگ ایرانی و اسلامی باشند
کد خبر: 3792211
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰

فیلم‌های ایرانی، مروّج فرهنگ ایرانی و اسلامی باشند

گروه فرهنگی-مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: یکی از تاکیدات وزارت ارشاد این است که فیلم‌های تولید شده در سینما و شبکه‌های خانگی، مروج عرف جامعه و فرهنگ ایرانی و اسلامی باشند.

فیلم‌های ایرانی، مروّج فرهنگ ایرانی و اسلامی باشند

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی حسینی، مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر امروز، ۲ اسفند ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با اشاره به اینکه امسال در بودجه فرهنگی 7 درصد کاهش بودجه را شاهد بودیم، اظهار کرد: استان، به لحاظ فرهنگی از تنوع ویژه‌ای برای مباحث فرهنگی کشور برخوردار است و مرز مشترک 1000 هزار کیلومتری با سه کشور داشته و تنوع قومی و مذهبی در این استان موج می‌زند و این مساله برای مسئولان عالی نظام بسیار مهم است.
وی ادامه داد: امروز از تنوع فرهنگی به عنوان زمینه‌ساز هویت ملی نام می‌برند و همه فعالیت‌ها باید به‌نحوی صورت گیرد که تنوع قومی و جلوه‌های فرهنگی در آن حفظ شود و امروز در این استان، قومیت‌ها و مذاهب مختلف بصورت مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی افزود: امروز در کشور نیازمند حفظ وحدت و انسجام ملی در کنار تنوع فرهنگی، قومیتی و مذهبی هستیم و تقویت و تعامل میان وزارت ارشاد و مجلس، از اهم برنامه‌های ما به‌شمار می‌رود.
وی در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد استان تصریح کرد: استان از دیرباز هنرمندان و نویسندگان برجسته‌ای داشته و اکنون نیز از این نعمت برخوردار است و با توجه به کمبود منابع مالی در استان نیز قطعا آنگونه که شایسته جامعه هنری نیست، راضی‌کننده نبوده و با توجه به وجود پتانسیل های بسیار مثبت و رویکرد مثبت مدیران عالی استان، نظر حمایتی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری مدنظر است.
مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی استان نسبتا خوب هستند و برنامه‌های بسیار خوبی نیز طراحی شده و سال آینده نیز تنوع برنامه‌های فرهنگی بیشتر خواهد بود و امروز در وزارت ارشاد استان را به عنوان یک استان موفق در فعالیت‌های فرهنگی می‌شناسیم.
وی با اشاره به پروژه ملی تالار مرکزی ارومیه یادآور شد: افتتاح این پروژه می‌تواند فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان را چندین پله ارتقا دهد، چرا که محفل مناسبی برای اجتماعات، همایش‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری بوده و یک پروژه بی‌نظیر در کشور است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی تاکید کرد: یکی از تاکیدات وزارت ارشاد این است که فیلم‌های تولید شده در سینما و شبکه‌های خانگی، مروج عرف جامعه و فرهنگ ایرانی و اسلامی باشند و موازینی وجود دارد تا در شوراهای بررسی، فیلم‌ها توسط متخصصین امر براساس شاخصه‌هایی مورد بررسی قرار گیرند.
انتهای پیام

captcha