جذب سپرده‌های خیرین؛ یکی از اهداف تاسیس صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت
کد خبر: 3792217
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴

جذب سپرده‌های خیرین؛ یکی از اهداف تاسیس صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت

گروه سیاست و اقتصاد ـ مدیرعامل صندوق امداد ولایت با اشاره به اینکه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت یک بانک نیست بلکه به عنوان صندوق قرض‌الحسنه واقعی به مددجویان خدمت‌رسانی می‌کند، ادامه داد: یکی از ظرفیت‌ها و سیاست‌های اصلی صندوق قرض‌الحسنه جذب سپرده‌های خیرین به صندوق است.

جذب سپرده‌های خیرین؛ یکی از اهداف تاسیس صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایتبه گزارش ایکنا از همدان، مجید باجلان مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز ۲ اسفند در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به بازنگری که در سال ۹۴ اساس‌نامه کمیته امداد صورت گرفت ایجاد صندوق قرض‌الحسنه واقعی در کشور از فرازهای اصلی این اساسنامه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تاسیس این صندوق با استفاده از ظرفیت‌های قرض‌‌الحسنه کشور و ترویج سنت قرض‌الحسنه است، گفت: این صندوق برای اولین بار در کشور در چندشعبه با مجوز بانک مرکزی ایجاد شد که 100درصد سرمایه این صندوق متعلق به کمیته امداد است و خدمات‌دهی آن بر حفظ تکریم مراجعین و مددجویان بدون تشریفات اداری به تمامی نیازمندان و مددجویان تاکید دارد.

باجلان با اشاره به اینکه 2500 میلیارد تومان سرمایه این صندوق است، ابراز کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی امداد توانمندسازی خانوارهای مددجو و نیازمند در راستای اشتغالزایی است که این صندوق اعتبار ویژه‌ای را به پرداخت وام‌های اشتغال با سقف پرداخت 30 میلیون تومان اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های کمیته امداد  تامین مسکن مددجویان و نیازمندان است که در این زمینه تا سقف 15میلیون تومان وام مسکن پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی(ره) اذعان کرد: یکی از وام‌های اصلی کمیته امداد وام گره‌گشایی تا سقف 5 میلیون تومان شامل وام تهیه جهیزیه، درمان، اشتغال، آزادی زندانیان، هزینه تحصیلی، تعمیر مسکن و ... است.

وی با اشاره به اینکه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت یک بانک نیست بلکه به عنوان صندوق قرض‌الحسنه واقعی به مددجویان خدمت رسانی می کند، ادامه داد: یکی از ظرفیت‌ها و سیاست‌های اصلی صندوق قرض الحسنه جذب سپرده‌های خیرین به صندوق است.

وی تاکید کرد: از تمام خیرین و کسانی که میدانند صندوق قرض الحسنه نسبت به صدقه ثواب بیشتری دارد دعوت می‌کنیم که از این ثواب معنوی بهره‌مند شوند.

باجلان افزود: تمام منابع سپرده‌گذاری در این صندوق قرض‌الحسنه صرف وام‌های قرض الحسنه شده و هزینه‌های تشکیلاتی صندوق از طریق کمیته امداد پرداخت می‌شود، هیئت امنا نیز از وجوهات نقدی نزد صندوق سود بانکی دریافت نمی‌کنند و این یکی از ویژگی‌های برتر صندوق امداد ولایت است.

وی با بیان اینکه در کل کشور حدود 700هزار خیر در صندوق امداد ولایت سپرده‌گذاری کرده اند، افزود: تاکنون تعداد 286 هزار فقره وام پرداخت شده است که 27 هزار فقره به عنوان وام اشتغال و 245 هزار وام در قالب وام‌های ضروری و گره‌گشایی بوده است.

باجلان افزود: پرداخت وام به مددجویان از دریافتی ماهانه آنها کسر شده و نیازی به ضامن ندارد اما افراد نیازمند که تحت مستمری بگیری کمیته امداد نیستند با دادن یک چک معتبر به مبلغ 5 میلیون تومان می‌توانند وام دریافت کنند. 

انتهای پیام

captcha