انگیزه سازی قرآن برای انسان‌ها؛ کارکرد قرآن
کد خبر: 3792227
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸

انگیزه سازی قرآن برای انسان‌ها؛ کارکرد قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی- قائم مقام سازمان صداوسیما گفت: یکی از مهمترین کارکردهای قرآن این است که انگیزه و ایمان را می‌سازد و آن را تقویت می‌کند.

انگیزه سازی قرآن برای انسان‌ها

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام موسوی مقدم، در اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات قرآن رسانه ملی اظهار کرد: سرمایه‌ در وجود انسان قرار دارد که به واسطه آن زندگی دوام پیدا می کند و موفقیتهای انسان نیز به آن بستگی دارد این سرمایه در امورات زندگی انسان نقش اساسی دارد و آن انگیزه و اراده است.

قائم مقام سازمان صدا و سیما اضافه کرد: این ظرفیت و توان روحی و روانی انسان است که پیشران همه حرکت هاست این سرمایه ما را به پیش می‌برد و برای بسیاری از مقاصد ما اثر گذار است.
وی با بیان اینکه به هر میزان انگیزه به عمل برسد موفقیت حاصل خواهد شد، اضافه کرد: بحثی که سالها میان علما و دانشمندان مطرح بوده این است که اندیشه اهمیت بیشتری دارد یا عمل؟ در پاسخ باید گفت در اکثر بخش‌ها قرآن از ایمان و اندیشه حرف می زند بلافاصله از عمل صالح سخن به میان می‌آورد.
موسوی مقدم بیان کرد: اگر بخواهیم به آرمان و آرزوی خود دست یابیم باید ایمان و انگیزه داشته باشیم که این مسئله چهارچوب کار ما را برای رسیدن به مقصد مشخص می‌کند.
قائم مقام سازمان صدا و سیما اضافه کرد: قرآن برای تحقق اهداف آرمان‌های ما راه نشان می دهد می‌توان گفت از این جهت قرآن در میان کتاب‌های آسمانی یک کتاب منحصر به فرد است قدم به قدم با انسان همراه شده تا او را به اهداف عالی برساند.

انگیزه ماندگار، برهانی برای اثبات معاد

موسوی مقدم اظهار کرد: اگر آرمان و آرزوی انسان در راستای خلقت او نباشد، بیهوده است. یکی از مبانی مهم اثبات معاد همین است که انسان می‌خواهد ماندگار باشد از این رو استان برای همیشه جاودان خواهد ماند قرآن در جای می گویند به اندازه توان خود قرآن بخوانید به قرآن تکیه کنید و به آن پناه ببرید هر گاه مشکلی رسیدید قرآن اتکا کنیم قرآن انگیزه ها را تقویت می‌کند.

وی ادامه داد: انسان هرگز توقف ندارد و بن بستی برای او نیست، در واقع یأس به معنای توقف است و توقف یعنی انسان رسالت خود را بر زمین بگذارد؛ در سراسر مقاطع و دوران اسلامی پیروزی مسلمانان بر مستکبران با همین اراده و انگیزه بوده است.
موسوی مقدم عنوان کرد: قرآن ظاهر شگفتی دارد که وقتی قاری آن را تلاوت می‌کند احساسات انسان برانگیخته می‌شود، اما انسان نباید در این دروازه توقف کند بلکه باید به قرآن ورود کند و بعد می بیند که قرآن از عجایب و اسرار و عبرت گذشتگان برای او سخن می‌گوید در حقیقت قرآن تنها قفلی است که به شرط داشتن ایمان تمام درها را به سوی انسان باز می‌کند.
افزایش ۶۶ درصدی شرکت کنندگان در مسابقات قرآن رسانه ملی
در بخشی از مراسم اختتامیه مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما به ایراد سخنرانی پرداخت و عنوان کرد: میزان شرکت خانواده صدا و سیما در مسابقات قرآن این نهاد به نسبت سال گذشته ۶۶ درصد افزایش داشته است.
محمدحسین رنجبران در اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات قرآن رسانه ملی عگفت: محور کار قرآنی در این دوره از مسابقات تاکید بر حفظ جزء ۳۰ قرآن بوده است.
وی ادامه داد: در پانزدهمین نوبت است مسابقات قرآنی صدا و سیما ۴۵۵۳ نفر در رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق حفظ، اذان، مفاهیم، فعالیت‌های پژوهشی، تولیدات رسانه ای و هنری و بخش کودکان شرکت کردند.
مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما در بخشی از سخنان خود ضمن قرائت پیام به راستی این سازمان اظهار کرد: قران طریق رستگاری روشنی برای انسان است کلام الهی شفا و رحمت و آرامش دهنده قلب هاست و بصیرت انسان را فزونی می‌بخشد.
رنجبران با بیان اینکه امسال یک وظیفه سنگینی در حوزه رسانه به دوش داریم عنوان کرد: با توجه به بیانیه رهبر انقلاب با عنوان گام دوم، به خصوص در بخش مهم اخلاق و معنویت فه ما در رسانه ملی سنگین‌تر می‌شود و تلاش برای تقویت ریشه های معنویت ایمان و اخلاق اسلامی باید ادامه یابد.
در بخش دیگری از مراسم اختتامیه مسابقات قرآن رسانه ملی حامد علیزاده قاری بین المللی قرآن به تلاوتی از آیات سوره «یس» پرداخت و در قسمت دیگری از این برنامه از خانواده‌های کرمی، مستدام و مطوری به عنوان خانواده‌های فعال قرآنی رسانه ملی تجلیل به عمل آمد.

انگیزه سازی قرآن برای انسان‌ها
پایان بخش پانزدهمین دوره از مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی تجلیل از متسابقان برگزیدگان شرکت کننده در این دوره از مسابقات بود.

صوت تلاوت سیدمحمد موسوی نفر اول رشته قرائت در پانزدهمین دوره مسابقات قرآن رسانه ملی را در قسمت زیر بشنوید.

کد

انتهای پیام

captcha