«دستور مدیریتی با خواندن کتاب‌های ترجمه شده» راه موفقیت تعلیم و تربیت نیست
کد خبر: 3792278
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

«دستور مدیریتی با خواندن کتاب‌های ترجمه شده» راه موفقیت تعلیم و تربیت نیست

رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت گفت: به اقتضای مخاطبان سخنرانی‌ها، برنامه تازه ارائه دادن و هر روزی با خواندن کتاب ترجمه شده‌ای از آموزش و پرورش دنیا ، پیشنهاد و یا دستور مدیریتی صادر کردن راه و رمز موفقیت دستگاه تعلیم و تربیت نخواهد بود.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با اشاره به فصل تصویب برنامه و بودجه سال ۹۸ اظهار کرد: امروز باید به دولتمردان و نمایندگان مجلس گفت درباره آموزش و پرورش هر هنری که دارید رو کنید و هر تدبیری دارید به کار بندید تا در سال آینده به جای افسوس و ای کاش و استیضاح و سؤال از پیشرفت کارها گزارش بگیرید و گزارش دهید.

وی تأکید کرد: التزام به سیاست‌های کلی و راهبردهای سند تحول بنیادین و تمرکز به اجرای راهکارهای اجرایی آنها در چارچوب برنامه و بودجه مصوب سالانه شرط لازم موفقیت است؛ شاخه به شاخه پریدن و به اقتضای مخاطبان سخنرانی‌ها، برنامه تازه ارائه دادن و هر روزی با خواندن کتاب ترجمه شده‌ای از آموزش و پرورش دنیا ، پیشنهاد و یا دستور مدیریتی صادر کردن راه و رمز موفقیت دستگاه تعلیم و تربیت نخواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان اضافه کرد: امروز در فصل تصویب بودجه باید برای تعهدات به تأخیر افتاده پیش‌بینی منابع کرد و قانون رتبه بندی را به سرانجام رسانید.

وی افزود: تأمین منابع برای دانشگاه فرهنگیان برای جذب دانشجو و ارتقای سطح آموزشی، تربیتی و مهارتی دانشگاه و تکلیف نیروهای حق‌التدریس باید با شفافیت در قانون بودجه تعیین شود.

رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت اظهار کرد: من به لحاظ حرفه‌ای با استخدام و جذب معلم خارج از فرایند تربیت معلم موافق نیستم و به‌کارگیری افراد به عنوان معلم به ویژه برای دوره ابتدایی با هر قراردادی اعم از حق‌التدریس و خرید خدمت آموزش بدون احراز صلاحیت‌های حرفه‌ای و سپری کردن توأم با موفقیت دوره‌های تربیتی را به صلاح آموزش و پرورش نمی‌دانم و آن را نوعی جفا در حق فرزندانمان می‌دانم. اما این به آن معنا نیست که تعدادی از همکاران که در چارچوب حق‌التدریس و یا همکاری با نهضت سواد آموزی تجربه موفقی بدست آورده اند و تحصیلات مرتبط با معلمی را دارند با احراز صلاحیت معلمی نتوانند مستخدم آموزش و پرورش نشوند.

انتهای پیام

captcha