جامعه امروز نیازمند الگوسازی شخصیت حضرت فاطمه(س) است
کد خبر: 3792353
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳

جامعه امروز نیازمند الگوسازی شخصیت حضرت فاطمه(س) است

گروه معارف- یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: حضرت زهرا (س) انسانی والامقام و ارزشمند هستند که باید ایشان را به‌عنوان الگوی ناب در زندگی شخصی و اجتماعی معرفی کرد.  

جامعه امروز نیازمند الگوسازی شخصیت حضرت فاطمه(س) استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام اسدالله مطهری در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، اظهار کرد: در هفته پیش‌رو روزی بزرگ در تاریخ اسلام رقم خورده که تولد دخت نبی اکرم(ع) است که امامت و ولایت از دامن این بانوی بزرگوار پرورش یافت.
وی تصریح کرد: شخصیت والای حضرت زهرا (س) الگوی ناب برای امت اسلامی به‌شمار می‌آید که باید همه ابعاد زندگی ایشان را مورد توجه قرار داد اما باید به تحلیل این موضوع بپردازیم که امروز چه بر سر جامعه اسلامی آمده است که با داشتن الگویی چون حضرت زهرا (س)، عیار غیرت و غیرت‌مندان پایین آمده‌ است؟
استاد حوزه و دانشگاه افزود: رفتارهای حضرت زهرا (س) هنگامی‌ که جایگاه دختری را در خانه رسول‌الله (ص) داشتند، حاوی پیام و درس‌های مهمی بود و وقتی که به عقد امام علی (ع) درآمدند نیز همسری مهربان، باحیا و وفادار برای مولا و مادری دلسوز برای فرزندان‌شان بودند.
وی تصریح کرد: در همه ابعاد زندگی حضرت زهرا (س) باید دقت و توجه داشت تا از این زندگی الگویی مهم برای جامعه مسلمین ارائه داد. این بانوی بزرگوار اسلام در شب ازدواج‌شان لباس عروسی خود را انفاق کرده و فرمودند: اگر خواهان انفاق هستید از آنچه که دوست دارید، انفاق کنید.
مطهری در ادامه خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) انسانی والامقام و ارزشمند هستند که باید ایشان را به‌عنوان الگوی ناب در زندگی شخصی و اجتماعی معرفی کرد. جامعه امروز به بازیابی رفتارهای این بانوی نمونه اسلام در سبک زندگی مردم نیازمند است.
این استاد در ادامه گفت: اگر کسی در شهر گرسنه سر به بالین بگذارد واجب شرعی است که به وضعیت شخص رسیدگی شود و در صورت تعلل در این امر، در قیامت باید پاسخ‌گو باشیم.
انتهای پیام
captcha