آثار و پیامدهای اصرار بر گناه
کد خبر: 3792375
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۴
آیت‌الله میرعمادی تشریح کرد:

آثار و پیامدهای اصرار بر گناه

گروه معارف ــ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که مسئله اصرار بر گناه باعث تشدید در عذاب و کیفر است، گفت: اصرار بر گناه باعث شقاوت و بدبختی انسان است و باعث می‎شود انسان جرئت بر معصیت، مخالفت، گردنکشی و زورگویی پیدا کند.

آثار و پیامدهای اصرار بر گناهآیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در رابطه‌ با آفات و موانع قبولی اعمال، گفت: یکی‌از آفات و موانع قبولی اعمال اصرار بر گناه است انسان هرگونه گناهی چه کبیره و چه صغیره انجام دهد مورد مؤاخذه قرار می‌گیرد.
وی با بیان این‌که یکی‌ از گناهان کبیره اصرار بر گناه است، افزود: اصرار بر گناه دو حالت دارد یک حالت آن این است که انسان گناه را تکرار کند و باکی از انجام گناه نداشته باشد و حالت دوم نیز این است کسی یک گناه انجام دهد ولی قصد توبه و پشیمانی نداشته باشد و اصرار بر همان گناه دارد.
این مفسر قرآن‌کریم با اشاره به آیات و روایات در رابطه‌ با اصرار بر گناه و این‌که اصرار بر گناه بسیار خطرناک است، ادامه داد: اصرار بر گناه آثار و پیامدهای فراوانی دارد کمااینکه اصرار بر گناه صغیره باعث می‌شود گناه صغیره به گناه کبیره تبدیل شود این در حالی‌است که گناه صغیره با اصرار بر گناه صغیره دیگر گناه صغیره نیست بلکه گناه کبیره است.

وی با بیان این‌که اصرار بر گناه باعث بدبختی و شقاوت می‌شود، گفت: از نبی مکرم اسلام نقل است که فرمود: «چهار چیز باعث بدبختی انسان است: خشکی چشم این‌که انسان اهل اشک و گریه نباشد، حرص این‌که انسان برای به دست آوردن روزی حرص بورزد، سنگ‌دل و بی‌رحم بودن و این‌که انسان اصرار بر گناه بورزد».

اصرار بر گناه باعث تشدید در عذاب و کیفر است

آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که اثر سوم اصرار بر گناه این است که انسان جرئت بر معصیت، مخالفت، گردنکشی و زورگویی پیدا می‌کند کمااینکه پیامبراکرم(ص) فرموده است: «به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه نگاه کنید جرئت بر نافرمانی چه کسی پیدا کرده‌اید»، اظهار کرد: از دیگر آثار اصرار بر گناه عدم قبولی طاعات و عبادات است کسی‌که بر گناه اصرار بورزد عبادات و اعمالش قبول نیست این درحالی‌است که امام جعفرصادق(ع) فرموده است: «به خدا قسم چیزی از عبادت و طاعت کسی‌که اصرار بر گناه بورزد قبول نمی‌شود».
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که مسئله اصرار بر گناه باعث تشدید در عذاب و کیفر است، گفت: اگر کسی گناهی مرتکب شده شایسته است توبه و استغفار کند و بهترین ذکر هم ذکر استغفار و طلب آمرزش است.

انتهای پیام

captcha