درخواست معترضان از ارتش سودان برای مخالفت با وضعیت فوق‌العاده
کد خبر: 3792430
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰

درخواست معترضان از ارتش سودان برای مخالفت با وضعیت فوق‌العاده

گروه بین‌الملل ـ انجمن متخصصان سودان با تأکید بر ادامه فرایند انقلابی مسالمت‌آمیز تا تحقق خواسته‎های ملت این کشور، خواستار مخالفت ارتش با وضعیت فوق‌العاده اعلام‌شده از سوی عمر البشیر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ انجمن متخصصان سودان شامگاه جمعه پس از اعلام حالت فوق‌العاده از سوی عمر البشیر، رئیس‌جمهور سودان، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: فرایند انقلابی مسالمت‌‌آمیز تا زمان تحویل قدرت به دولت انتقالی ادامه خواهد یافت.

این انجمن با بیان اینکه اعلام حالت فوق‌العاده نشان دهنده ضعف نظام است، تاکید کرد: اعتراضات از امروز شنبه در پاسخ به سخنان شب گذشته عمر البشیر ادامه خواهد یافت.

در این بیانیه با اشاره به اینکه حکومت با اعلام حالت فوق‌العاده تأکید کرد که هیچ راه حل دیگری جز اقدامات امنیتی برای حل مشکلات و بحران‌های سیاسی زیربنایی ندارد، از ارتش سودان خواست به سپری برای حمایت از نظام تبدیل نشود.

یادآور می‌شود این بیانیه را شب گذشته و ساعاتی پس از اعلام حالت فوق‌العاده یک ساله عمر البشیر صادر کرد.

رئیس‌جمهور سودان شب گذشته در یک نطق تلویزیونی از انحلال دولت مرکزی و دولت‌های محلی و برقراری حالت فوق‌العاده به مدت یک سال و همچنین تشکیل دولت انتقالی در این کشور خبر داد.
 
سودان از ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ تاکنون شاهد اعتراضاتی در خارطوم و دیگر شهرهای این کشور است. مردم سودان در اعتراض به گرانی و اوضاع بد معیشتی دست به برپایی تظاهرات می‌زنند.
 
انتهای پیام
captcha