الزامات تحقق توصیه‌های مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب
کد خبر: 3792465
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
در نماز جمعه اقبالیه مطرح شد؛

الزامات تحقق توصیه‌های مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاطمیان گفت: رهبر معظم انقلاب با ترسیم نقشه راه کشور در بیانیه گام دوم انقلاب با تأکید بر داشتن امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در این راه، خطاب به آینده‌سازان ایران، هفت توصیه را بیان کردند که اجرایی کردن هر کدام از آنها، الزاماتی دارد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاطمیان، امام جمعه اقبالیه قزوین، سوم اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) و گرامیداشت روز زن، به الزامات تحقق توصیه‌های هفت‌گانه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب با ترسیم نقشه راه کشور در بیانیه گام دوم انقلاب با تأکید بر داشتن امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در این راه، خطاب به آینده‌سازان ایران، هفت توصیه را بیان کردند که اجرایی کردن هر کدام از آنها، الزاماتی دارد.
وی بیان کرد: علم و پژوهش الزاماتی دارد، مانند جبران عقب‌ماندگی و از قله‌ها شتاب گرفتن و ضرورت عبور از مرزهای کنونی دانش در مهم‌ترین رشته‌ها. معنویت و اخلاق به معنی رعایت فضیلت‌ها که الزامات آن عبارتند از هوشمندی دستگاه‌های مسئول حکومتی، احساس مسئولیت اشخاص و نهادهای غیر حکومتی، تنظیم و اجرا برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت.
امام جمعه اقبالیه ادامه داد: اقتصاد که یک کلمه کلیدی و تعیین‌کننده است و الزاماتی دارد مثل درون‌زا کردن اقتصاد مولد و دانش‌بنیان شدن اقتصاد، سپردن کار به دست یک مجموعه جوان دانا و مؤمن و استفاده از ظرفیت‌ها.
فاطمیان اظهار کرد: عدالت و مبارزه با فساد نیز الزامات دارد که می‌توان به توجه مسئولان برای رفع محرومیت‌ها، توزیع منابع عمومی، ممنوعیت مدارا با فریبکاران اقتصادی، اشاره کرد.
وی با اشاره به الزامات استقلال و آزادی، گفت: دولت جمهوری اسلامی باید خود را موظف به حراست استقلال و آزادی بداند؛ استقلال نباید به معنی زندانی کردن سیاست و اقتصاد کشور در میان مرزهای خود باشد و آزادی نباید در تقابل با اخلاق، قانون، ارزش‌های الهی و حقوق عمومی تعریف شود.
امام جمعه اقبالیه بیان کرد: اطلاع از خدعه‌گری، قابل اعتماد بودن دولت‌ها، نهراسیدن از تهدیدهای پوچ و عدم مذاکره با آمریکا از جمله الزامات عزت ملی و مرزبندی با دشمن در روابط خارجی است.
فاطمیان افزود: بیانیه رهبر معظم انقلاب در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، بیانیه‌ای راهبردی و تاریخ‌ساز در آغاز گام دوم انقلاب است، که از زوایای مختلف قابل تأمل است؛ نگاه واقع‌بینانه به نقاط قوت و ضعف 40 سال اول انقلاب و امید و خوش‌بینی به آینده، روح و مغز این بیانیه راهبردی است.
وی اظهار کرد: در این بیانیه رهبر معظم انقلاب با تمجید و افتخار از نقاط قوت به‌ویژه پیشرفت‌های علمی و نظامی سخن می‌‌گوید و ۱۸ مرتبه بر علم و پیشرفت‌های علمی پس از انقلاب به‌ویژه در دو دهه اخیر و امتداد آن تأکید می‌ورزند و حدود ۲۰ مرتبه با کلید واژه‌های قدرت و اقتدار، امنیت ایران پس از انقلاب را می‌ستایند.
امام جمعه اقبالیه گفت: بنیان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر محوریت جوانان بنا نهاده شده است؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند «راه طی شده فقط قطعه‌ای از مسیر افتخارآمیز به‌سوی آرمان‌های بلند نظام جمهوری اسلامی است. دنباله‌ این مسیر که به گمان زیاد، به دشواری گذشته‌ها نیست، باید با همت و هشیاری و سرعت عمل و ابتکار شما جوانان طی شود. مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعالان جوان، در همه میدان‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بین‌المللی و نیز در عرصه‌های دین و اخلاق و معنویت و عدالت، باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیت دهند، از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه‌ انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ اسلامی بسازند».
ولی عباسی
انتهای پیام

captcha