محفلی برای جشن ۲۰ سالگی مهد‌های قرآن قزوین+عکس
کد خبر: 3792487
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶

محفلی برای جشن ۲۰ سالگی مهد‌های قرآن قزوین+عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ جشن بیست‌سالگی مهدهای قرآنی قزوین با حضور مسئولان، حافظان و فعالان قرآنی استان برگزار شد.

محفلی برای جشن 20 سالگی مهدهای قرآنی قزوین+عکس

به گزارش ایکنا از قزوین، جشن بیست‌سالگی مهدهای قرآنی قزوین با حضور آیت‌الله عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین، سردار صباغی، مسئول دانشکده امنیت دانشگاه امام حسین(ع)، علیرضا خوش‌پنجه مدیر مهدهای قرآن قزوین، حافظان و فعالان قرآنی برگزار شد.
در این مراسم که روز پنجشنبه، 2 اسفندماه در شبستان امیرالمؤمنین(ع) مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد، از فعالان و حافظان برتر قرآنی قزوین تقدیر شد. اجرای سرود، پخش نماهنگ و سخنرانی از دیگر برنامه‌های این محفل قرآنی بود.

جامعه قرآنی قزوین خود را با بیانیه «گام دوم انقلاب» همسو و همراه کنند
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جشن 20سالگی مهد قرآن کریم استان قزوین اظهار کرد: این اولین محفل بزرگ قرآنی در آغاز دهه پنجم انقلاب و پس از صدور بیانیه مهم رهبر معظم انقلاب درباره شرایط پیشرفت تمدن بزرگ اسلامی در قزوین است که امروز برگزار شد.

محفلی برای جشن 20 سالگی مهدهای قرآنی قزوین+عکس
وی با بیان اینکه ما باید به دنبال کسب این مطلب باشیم که رهبری از جامعه قرآنی چه انتظاراتی دارد، افزود: همه ما باید خود را برای همراهی و همسو شدن با مطالبات رهبر معظم انقلاب در بیانیه مهم گام دوم انقلاب آماده کنیم.
امام‌جمعه قزوین تأکید کرد: انتظار رهبری از همه ما این است که هرکسی هر توانی که دارد برای دستیابی به سبک زندگی اسلامی-قرآنی بکوشد، جامعه قرآنی قزوین باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که مردم را با متن و مفاهیم و فرهنگ و زندگی براساس قرآن آشنا و همراه کند.

محفلی برای جشن 20 سالگی مهدهای قرآنی قزوین+عکس
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: تجمع این جامعه قرآنی که با پیشینه آموزش و تربیت قرآنی اینجا حضور پیدا کرده‌اند، نویدبخش انجام برنامه‌های مهم با محوریت قرآن در آینده‌ای نزدیک است که خداوند اجر و پاداش این قرآنی بودن را به شما عطا می‌کند.
وی گفت: همه قرآنی‌های عزیز ما بدانند جایگاه و مقامی که خدای متعال به‌واسطه قرآنی بودن به کسی عطا می‌کند با مقام‌های دنیوی و ظاهری ما متفاوت است و این مقام معنوی بسیار ارزشمند خواهد بود.

محفلی برای جشن 20 سالگی مهدهای قرآنی قزوین+عکس
آیت‌الله عابدینی در پایان تصریح کرد: گسترش مسائل قرآنی در استان حاصل زحمات مرحوم آیت‌الله باریک‌بین در قزوین است که از خدای متعال درخواست داریم که روح ایشان با انبیاء الهی هم‌نشین باشد.
تربیت 250 حافظ کل در استان قزوین
علیرضا خوش‌پنجه رئیس مهد‌های قرآنی استان قزوین، نیز با اشاره به اینکه استان قزوین ۲۵۰ حافظ کل قرآن دارد، بیان کرد: در استان قزوین سه هزار و ۵۰۰ حافظ قرآنی زن و مرد وجود دارد که از میان آن‌ها ۲۵۰ نفر حافظ کل قرآن کریم هستند.
وی افزود: استان قزوین از نظر حافظان قرآنی در 15 سال گذشته در جایگاه 29 کشور بود اما امروز با تلاش مربیان و آغاز به کار مهدهای قرآنی به رتبه پنجم کشوری رسیده است .

محفلی برای جشن 20 سالگی مهدهای قرآنی قزوین+عکس
خوش‌پنجه تصریح کرد: مهدهای قرآنی در سراسر استان کمک بسیاری به ترویج فرهنگ قرآنی و گسترش آن می‌کنند.
به گزارش ایکنا، موسسه مهد قرآن از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین مؤسسات قرآنی در استان است که فعالیت خود را از سال ۱۳۷۷ آغاز کرده و تمامی خدمات این موسسه به قرآن‌پژوهان کاملاً رایگان است و جزو معدود مؤسساتی در کشور است که کاملاً با کمک‌های مردمی اداره می‌شود. بیشتر کلاس‌های آموزشی مؤسسات وابسته به مهد قرآن در زمینه حفظ تخصصی است که بحمدالله در این زمینه موفق بوده و طی قریب به ۲۰ سال حافظان بسیاری را تربیت کرده است.
انتهای پیام

captcha