مساجد پر رونق و جوان‌گرا داشته باشیم
کد خبر: 3792498
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۷

مساجد پر رونق و جوان‌گرا داشته باشیم

گروه فرهنگی ــ امام جمعه کرمان گفت: مساجد کرمان الگویی شود که همه برای دیدن برنامه‌ها و مساجد این شهر به اینجا بیایند و مساجدی پر رونق، جوان‌گرا و جذاب داشته باشیم.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان دیروز شنبه، 4 اسفند در ویژه‌برنامه «رویش معنوی ۳» در بدرقه و اعزام مدیران مسئول و فعالان مساجد استان کرمان به عتبات عالیات گفت: سفری بسیار ارزشمند و معنوی در پیش دارید، شما چهره‌های در خدمت قرآن، معنویت و مسجد هستید و همراهی شما با هم که همگی وحدت نگاه دارید نصیب هر کسی نمی‌شود.
وی افزود: بحث مساجد در هر منطقه و شهری جایگاه ویژه و رفیعی است که هر چه به آن توجه بیشتر شود، در فرهنگ و معنویت آن شهر پیشرفت جدی انجام می‌شود و هر چه کمتر توجه شود در پیشرفت‌های فرهنگی و دینی دچار عقب گرد و یا توقف می‌شویم.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: از اولین بحث‌های جدی در ورود بنده به کرمان این بود که ظرفیت مساجد استان کرمان مورد توجه قرار گرفت و از بین بیش از ۳ هزار مسجد در کرمان سهم شهرستان کرمان ۶۰۰ مسجد و سهم شهر کرمان نصف این عدد است.
امام جمعه کرمان بیان کرد: مطالعه جدی در دو حوزه ظاهر و فیزیک مسجد و محتوا آغاز شده و اکنون اطلاعات دو سوم مساجد در این زمینه را داریم.
وی با اشاره به اینکه شهر کرمان را به ۱۴ منطقه و هر منطقه را به نام یکی از معصومین تقسیم کردیم، گفت: مساحت هر کدام ۳ کیلومتر در ۳ کیلومتر است؛ در بعضی مناطق تراکم جدی است و در بعضی مناطق مسجد کم داریم که بسیار نادر است.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه تا پایان سال جاری، گزارش و اهداف قرارگاه فرهنگی استان کرمان، برای مجموعه‌های فرهنگی به طور جدی گفته می‌شود، افزود: یکی از چند مسئله کلان مساجد است که در مساجد مجموعه‌های مختلفی از جمله کانون‌ها، بسیج، امام جماعت، هیئت امنا و ... فعال هستند و قرار است همه در کنار هم با نگاه هم‌افزا مساجد کرمان را به عنوان الگو و نمونه در استان کرمان نظم، برنامه و رویکرد داده و بعد برای کل مساجد برنامه جدی دیده شود.
وی با اشاره به اعزام مدیران و فعالان کانون‌های مساجد شمال استان کرمان به عتبات عالیات گفت: این حرکت شما که بدون پشتیبان دولتی است، نشان همت بزرگ است و به ما می‌گوید ظرفیتی در کانون مساجد است که کوچک نیست و امیدوارم در طرح‌های مساجد در بخش کانون‌ها بتوانیم برنامه منسجمی داشته باشیم که در هم‌افزایی با مجموعه‌های دیگر خود را در کشور مطرح و مساجد کرمان الگویی شود که همه برای دیدن برنامه‌ها و مساجد این شهر به اینجا بیایند و مساجدی پر رونق، جوان‌گرا و جذاب داشته باشیم.
انتهای پیام

captcha