برگزاری همایش ملی «انقلاب اسلامی، کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها» در تبریز
کد خبر: 3792551
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱

برگزاری همایش ملی «انقلاب اسلامی، کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها» در تبریز

گروه معارف ــ رئیس دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز گفت: اولین همایش ملی «انقلاب اسلامی، کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها» با حضور پژوهشگران و محققان سراسر کشور روز سه‌شنبه هفتم اسفندماه جاری در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

همایش ملی «انقلاب اسلامی، کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها» در تبریز برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سعید علیزاده، رئیس دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز، امروز در جمع خبرنگاران، گفت: اولین همایش ملی «انقلاب اسلامی، کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها» با حضور پژوهشگران و محققان سراسر کشور روز سه‌شنبه، هفتم اسفندماه جاری در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.
وی با تأکید بر این‌که برگزاری این همایش ملی و علمی در استان می‌تواند سرآغازی برای فعالیت‌های علمی در گام دوم انقلاب اسلامی باشد، گفت: این همایش علمی می‌تواند در سایه بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب منجر به فعالیت‌های علمی در این رابطه شده و آذربایجان را پیشگام در تحقق منویات مقام معظم رهبری کند.
حجت‌الاسلام علیزاده‌ با بیان این‌که برگزاری این همایش گامی است در راستای تمدن‌سازی نوین اسلامی که یکی از شاخص‌های مورد اشاره مقام معظم رهبری است، گفت: این همایش با کمترین امکانات و پشتیبانی‌های مالی برگزار می‌شود.
وی با تأکید بر این‌که دعوت عمومی از مردم و دانشجویان و دعوت خصوصی از پژوهشگران برای شرکت در همایش انجام شده است، گفت: از استان‌های سراسر کشور مقاله برای شرکت در همایش ارسال شده و این استقبال چشمگیر باعث شده تا همایش را به‌عنوان اولین دوره درنظر گرفته و با برگزاری دوره‌های بعدی همایش در سطح ملی و بین‌اللملی، دانشگاه تبریز را قطب علمی تبیین علمی و پژوهشی مسائل انقلاب اسلامی قرار دهیم.
رئیس دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که کاربردی کردن مقالات و محتوای ارائه شده در همایش از جمله اولویت‌های مهم همایش است، افزود: مقالات منتخب در مجلات علمی و پژوهشی مطرح چاپ شده و طبق هماهنگی‌های انجام شده با سازمان‌های مرتبط، نتایج این همایش در مجامع علمی و دانشگاهی و همچنین سازمان‌ها و نهادها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
حجت‌الاسلام علیزاده‌ با تأکید بر این‌که راهکارهای بسیاری در محورهای مختلف همایش و به‌ویژه در محور چالش‌ها توسط پژوهشگران ارائه شده است که می‌تواند گره از بزرگترین مشکلات جامعه باز کند، افزود: ریشه بسیاری از مشکلات جامعه عدم توجه به شاخص‌های بومی است، از این‌رو محورهای رشد و پیشرفت جامعه باید بر اساس شاخص‌های بومی باشد.
رئیس دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز بیان کرد: در هر حوزه‌ای که پیشرفت داشته‌ایم به خاطر انطباق با ارزش‌های انقلابی و شاخص‌های بومی بوده و متقابلاً در هر حوزه‌ای که از شاخص‌های بومی خود فاصله گرفته‌ایم، عقب ماندیم.
حجت‌الاسلام علیزاده در ادامه بر کاربردی کردن علم و دانش موجود در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: بسیاری از جوانان و دانشگاهیان پیشنهادات و راهکارهای مؤثری در رابطه با حل مشکلات جامعه دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha