نامه اتحادیه مؤسسات مردمی به رئیس شورای توسعه/ درخواست دریافت بودجه قرآنی بخش مردمی
کد خبر: 3792646
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۸
رحیم قربانی خبر داد:

نامه اتحادیه مؤسسات مردمی به رئیس شورای توسعه/ درخواست دریافت بودجه قرآنی بخش مردمی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت کشور از ارسال نامه‌ای به مدیران شورای توسعه فرهنگ قرآنی مبنی بر اختصاص 50 درصد از بودجه قرآنی سال 97 براساس مصوبات آن شورا خبر داد.

نامه اتحادیه موسسات مردمی به رئیس شورای توسعه / درخواست دریافت بودجه بخش مردمی

رحیم قربانی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ درباره انتشار بودجه قرآنی دریافت شده در سال 97، گفت: اعتقاد ما بر این است که اگر باید شفاف‌سازی رخ دهد، اتفاقاً مباحث قرآن و عترت از آن مباحثی است که باید بیش از هر موضوع دیگری مورد شفاف‌سازی قرار گیرد. همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی کشور اگر در سایر مسائل شفاف‌سازی نمی‌کنند، حداقل در زمینه قرآن و عترت کاملاً شفاف هزینه‌کردهای خود را بیان کنند.
قربانی ارائه گزارش‌های بودجه‌ای و شفاف‌سازی در این زمینه را مایه دل‌گرمی همه فعالان قرآنی و بالا بردن احساس مسئولیت آنها در پیش‌برد اهداف بیان کرد و افزود: این اقدام باعث خواهد شد تا همه دستگاه‌ها چه دولتی و چه مردمی از میزان عدالتی که در تخصیص بودجه‌ها وجود دارد متوجه شوند. لذا پیگیری‌هایی که ایکنا داشته است، جای تقدیر دارد و انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها و نهادهای عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی که بودجه دریافت می‌کنند نیز به نوبه خود شفاف‌سازی کنند.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت کشور با تأکید بر اینکه به عنوان نماینده بخش مردمی که سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فعالیت‌های این بخش را در بیش از چهار هزار  موسسه و نهاد قرآنی برعهده دارد، گفت: این اتحادیه به عنوان اتحادیه‌ای که وظیفه تدوین برنامه‌ها و طرح‌های مناسب برای گسترش مشارکت‌های مردمی در فعالیت‌های قرآنی و حمایت و نظارت بر فعالیت‌ها را برعهده دارد، طی نامه‌ای به رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی درخواست‌های بودجه‌ای خود را مطرح کرده است.
قربانی با اشاره به اینکه از مبلغ 23 میلیارد تومانی که از بودجه قرآنی تاکنون دریافت شده است، مبلغ خاصی برای بخش مردمی اختصاص نیافته است، اظهار کرد: براساس مصوبات و تفاهم‌هایی که صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی با سازمان‌ها و نهادها از جمله سازمان مدیریت برنامه و بودجه دارد، باید 50 درصد بودجه قرآنی به بخش مردمی اختصاص یابد. انتظار ما این است که با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و با توجه به اینکه بخش خاصی از بودجه مردمی واریز نشده است، سریعاً اقدام کنند.
وی بیان کرد: اگر هم برای بخش دولتی حدود 12 و نیم میلیارد تومان تاکنون واریز شده است، انتظار ما این است که آن دستگاه‌های دولتی هم به طور شفاف اعلام کنند که چه بخشی از این بودجه را به فعالیت‌های بخش مردمی اختصاص داده‌اند.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت کشور گفت: درخواست قاطع ما این است که به جهت اینکه این اتحادیه عالی‌ترین سیاست‌گذار و برنامه‌ریز و حامی و ناظر بر فعالیت‌های قرآنی بخش مردمی از طریق چند هزار تشکل مردمی است براساس مصوبات خود صندوق، باید 50 درصد بودجه از طریق این اتحادیه، چه اتحادیه کشوری و چه اتحادیه‌های استانی توزیع شود تا عدالت در تقسیم بودجه برای بخش‌های مردمی به خوبی اجرا شود.
قربانی با اشاره به اینکه شاهد هستیم بسیاری از بودجه‌های شورای توسعه گاهی با رایزنی و ارتباطاتی که وجود دارد به چند مؤسسه خاصی که مورد اقبال شورا هستند، واریز می‌شود، گفت: بسیاری از مؤسسات هستند که در طول سال حتی یک ریال هم بودجه دریافت نمی‌کنند. لذا اکنون که این اتحادیه به عنوان حامی فعالیت‌های قرآنی بخش مردمی تشکیل شده است و می‌تواند بازوی کمکی شورای توسعه در تحقق اهداف قرآنی باشد، انتظار می‌رود تا بودجه بخش مردمی به خوبی محقق شود و 50 درصد بودجه مصوب به بخش مردمی اختصاص یابد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ارسال نامه رسمی به رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی اشاره کرد و گفت: برای پیگیری این موضوع درخواست رسمی خود را مبنی بر دریافت 50 درصد بودجه قرآنی سال 97 به رئیس شورا تحویل داده‌ و رونوشت آن را نیز به دبیر شورای توسعه تقدیم کرده‌ایم تا پیگیر این موضوع شوند. اتحادیه‌های کشوری و استانی هم قاطع پای درخواست خود ایستاده‌اند و آن را پیگیری خواهند کرد.
قربانی در مورد درخواست‌های مطرح شده در این نامه، اظهار کرد: در این نامه درخواست شده است تا براساس توافق، شورای توسعه با سازمان مدیریت 50 درصد بودجه قرآنی را برای اختصاص به بخش فعالیت‌های مردمی در نظر بگیرد. همچنین در این نامه اشاره کرده‌ایم که با حساب واریز حدود 12 و نیم میلیارد تومان از بودجه سال 97 به دستگاه‌ها و نهادهای دولتی هنوز به بخش مردمی بودجه‌ای اختصاص نیافته است.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت کشور در پایان با اشاره به اینکه بعد از مطرح شدن این موضوع در رسانه از مبالغ صندوق اطلاع پیدا کرده‌ایم، گفت: با اینکه رئیس کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی گفته است 23 میلیارد تومان از بودجه سال 97 واریز شده، اما هنوز 50 درصد از این بودجه تخصیص پیدا نکرده است. این دوستان پاسخگو باشند که چرا واریز نشده است و از طرف دیگر تکلیف سودی که در این مدت در حساب خاصی مانده چیست و این مورد نیز باید شفاف‌سازی شود.

انتهای پیام 

captcha