لزوم همراهی علم با خداترسی و تقوا
کد خبر: 3792654
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲

لزوم همراهی علم با خداترسی و تقوا

گروه اجتماعی-نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: بنا به صریح قرآن، انسان هر چه از خداوند بترسد و تقوا پیشه کند، خداوند علم او را افزایش می‌دهد و تفاوتی که ما مسلمانان با ادیان دیگر داریم، این است که باید علم را با تقوا و خداترسی همراه کنیم.

لزوم همراهی علم با خداترسی و تقوا

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، ظهر امروز، ۴ اسفند ماه، در دیدار اساتید، نخبگان و مهندسین ضمن اشاره به خصوصیت‌های برجسته خواجه نصیرالدین طوسی گفت: خواجه نصیرالدین طوسی از شخصیت‌های برجسته کشور هستند که از مهم‌ترین شاخصه‌های او اهمیت دادن بسیار به قرآن است.
وی با بیان اینکه در حالات خواجه نصیرالدین طوسی آمده است که روزانه یک جزء قرآن را تلاوت می‌کردند، ادامه داد: معنویت و تقوای خواجه نصیرالدین طوسی در پیشرفت‌های علمی ایشان تاثیر به سزایی داشته است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی افزود: بنا به صریح قرآن، انسان هر چه از خداوند بترسد و تقوا پیشه کند، خداوند علم او را افزایش می‌دهد و تفاوتی که ما مسلمانان با ادیان دیگر داریم، این است که باید علم را با تقوا و خداترسی همراه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر انسان کار را برای خداوند انجام دهد، امداد غیبی از جانب خداوند می‌رسد و می‌تواند مشکلات را حل کند، لذا بحث معنویت و خداترسی را در امور خود قرار دهید، چرا که باعث پیشرفت امور و ذخیره آخرت خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند خداوند دوست دارد که انسان، کارها را محکم انجام دهد، تصریح کرد: لذا این مهم است که ما کارها را محکم و مستحکم انجام دهیم، چرا که هم خداوند رضایت دارد و هم مردم دچار مشقت و سختی نمی‌شوند.
وی یادآور شد: شما نباید از علوم جدید و به‌روز غافل باشید، لذا این وظیفه شماست که مباحث جدید را در دانشگاه‌ها تدریس کنید و کار خود را با استفاده از علوم جدید انجام دهید.
انتهای پیام

captcha