سند فعالیت‌های قرآنی استان قم تدوین شد/ حمایت ۳۰۰ میلیون تومانی از کتب قرآن و عترت
کد خبر: 3792841
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
حسینی‌کاشانی:

سند فعالیت‌های قرآنی استان قم تدوین شد/ حمایت ۳۰۰ میلیون تومانی از کتب قرآن و عترت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل ارشاد قم با اشاره به اینکه هم‌افزایی فرهنگ و هنر با قرآن و عترت مغفول مانده است، از تدوین سند فعالیت‌های قرآنی استان خبر داد و گفت: یکی از اقدامات اختصاص بیش از ۳۰۰ میلیون تومان بودجه به آثار قرآن و عترت قبل از چاپ است.

هم‌افزایی هنر و قرآن مغفول مانده‌استسید‌موسی حسینی‌کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، بیان کرد: یکی از سیاست‌های جدی در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این بوده‌ است که کاریکاتوری حرکت نکنیم، یعنی به قسمت‌های زیرمجموعه این خانواده نگاه یکسانی داشته باشیم و از همه ظرفیت‌ها در عرصه‌های مختلف استفاده کنیم.

وی افزود: اگر برنامه‌های سال 97 اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را پیگیری کنیم، متوجه می‌شویم که بودجه‌بندی در همه زمینه‌ها به یک‌سوم تقسیم شده‌ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اعتقاد دارم برنامه‌های مختلف هنری از برنامه‌های قرآنی جدا نیست، ادامه داد: روح حاکم برنامه‌های مختلف هنری نگاه ویژه‌ای به فرهنگ قرآن و عترت دارد. لذا برگزاری جشنواره پوستر آیات و تجلیل از هنرمندانی که در بخش آیات فعالیت‌های هنری خود را ارائه دادند یکی از نمونه‌های بارز آن است.

حسینی‌کاشانی اظهار کرد: یکی از وظایف جدی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی است. لذا در این زمینه استفاده از ظرفیت هنر برای ترویج این فرهنگ در دستور کار فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته‌ است که خوشبختانه در بخش تولید فیلم کوتاه، آثار خوشنویسی و هنری شاهدیم که بتوانیم بیشتر از ظرفیت هنر در این زمینه استفاده کنیم.

سیاست‌گذاری جدید اداره ‌ارشاد ‌
وی ادامه داد: هم‌افزایی فرهنگ و هنر و قرآن وعترت مغفول مانده‌ و کمتر به آن توجه شده‌ است و لذا سیاست‌گذاری جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که ارتباط نزدیک بیشتری بین هنر و فعالیت‌های قرآنی داشته‌باشد؛ حرکت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این سمت است. امیدواریم نتیجه این برنامه‎‌ها مثبت باشد تا بتوانیم در همه زمینه‌ها از این ظرفیت استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بیان اینکه شورای توسعه قرآنی یکی از منظم‌ترین شوراهایی است که در قم هر ماه برگزار می‌شود که در این جلسات از نخبگان قرآنی تجلیل می‌کنیم، ادامه داد: ازابتدای سال97 نمایشگاه قرآن در ماه رمضان برپا شد. همچنین آزمون قرآن و عترت در اسفندماه برگزار می‌شود که در حال حاضر بالای ده هزار نفر ثبت‌نام کردند و در بین شهرستان‌ها رتبه اول را کسب کردیم و نشان‌دهنده این است که بیش از صد مؤسسه قرآنی که در این زمینه فعال هستند برنامه‌ریزی مناسبی دارند.

حسینی‌کاشانی ضمن اشاره به اینکه سند فعالیت‌های قرآنی در شورای توسعه قرآنی تدوین شده‌ است و براساس آن برنامه‌ریزی داریم، افزود: طرح‌های مختلفی با مشارکت آموزش و پرورش در زمینه قرآنی خواهیم داشت و توجه به بخش کتاب‌های مرتبط با قرآن و عترت از اقدامات ویژه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی اظهار کرد: یک میلیارد بودجه برای حمایت قبل از چاپ از کتب ارزشمند در نظر گرفتیم و حدود یک‌سوم این کتب در زمینه قرآن و عترت است. همچنین بیش از 20 درصد کتبی که خریداری می‌کنیم مرتبط با قرآن و عترت است که نشان‌دهنده حمایت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نشر موضوعات قرآنی است.

انتهای پیام

captcha