اختتامیه مسابقات قرآن آموزش فنی‌وحرفه‌ای در زاهدان برگزار شد
کد خبر: 3792963
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴

اختتامیه مسابقات قرآن آموزش فنی‌وحرفه‌ای در زاهدان برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی- اختتامیه هفتمین دوره مسابقات قرآن ویژه کارکنان اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان به‌همراه تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی این دوره از مسابقات، امروز یکشنبه 5 اسفندماه در زاهدان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، اختتامیه هفتمین دوره مسابقات قرآن ویژه کارکنان اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان به‌همراه تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی این دوره از مسابقات، امروز یکشنبه 5 اسفندماه در زاهدان برگزار شد.
خداداد اولیایی، مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان در این مراسم بیان کرد: باید تلاش کنیم این مسابقات، هر سال بهتر و با کیفیت‌تر از سال گذشته برگزار شود تا مسابقاتی در شأن و جایگاه قرآن کریم باشد.
وی ادامه داد: قرآن کتاب هدایت است، کتاب نجات بشریت از فتنه‌ها و روشنگر راه برای رفتن از ظلمات به سوی روشنایی است؛ اگر به‌دنبال نجات و رهایی هستیم، راهی جز مأنوس شدن با قرآن وجود ندارد.
مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان اظهار کرد: در دنیای امروز که جامعه ما تحت هجمه‌های فرهنگی بسیاری قرار دارد، برای در امان ماندن از فتنه‌ها، باید به قرآن پناه برد.
وی افزود: شبکه‌های مجازی همان‌گونه که یک تهدید تلقی می‌شوند، می‌توان به عنوان فرصت از آن‌ها استفاده کرد، بطوری که می‌توان شبکه‌‌های مجازی را ابزاری برای ترویج فرهنگ قرآن کرد، به شرطی که همه ما حفظ و ترویج قرآن را وظیفه خود بدانیم.
اولیایی با اشاره به اینکه عمل به آیات بیش از حفظ قرآن اهمیت دارد، عنوان کرد: اگر قرآن را وارد زندگی خود کنیم و خانواده‌ها با قرآن مأنوس شوند، از بسیاری مشکلات و ناهنجاری‌ها جلوگیری می‌شود.

اختتامیه مسابقات قرآن فنی‌وحرفه‌ای در زاهدان برگزار شد

احمد سلیمانی، دبیر اجرایی مسابقات قرآن آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز در حاشیه این مراسم بیان کرد: هفتمین دوره مسابقات قرآن ویژه کارکنان اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان ۲۶ اردیبهشت‌ماه با حضور بیش از 50 شرکت کننده بانو و آقا، بزرگسال و نونهال، در زاهدان برگزار شد.
وی افزود: شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات در رشته‌های صوت و لحن، قرائت، حفظ، ترتیل، مفاهیم، متن و ترجمه نهج‌البلاغه، تفسیر سوره مبارکه یس و اذان به رقابت پرداختند.
سلیمانی هدف از برگزاری این مسابقات را توسعه فرهنگ قرآنی بین کارکنان، خانواده کارکنان و کارآموزان و همچنین تقویت نقش آموزه‌های قرآنی در اصلاح سبک زندگی افراد دانست و اظهار کرد: مرحله کشوری این دوره از مسابقات، ۲۰ تا ۲۳ اسفندماه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از برگزیدگان و نفرات برتر هفتمین دوره مسابقات قرآن کارکنان اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان تجلیل به‌عمل آمد.

اختتامیه مسابقات قرآن فنی‌وحرفه‌ای در زاهدان برگزار شد

انتهای پیام

captcha