امتیاز ویژه برای هنرمندان جسور قرآنی در هکاتون طراحی لباس و زیورآلات
کد خبر: 3792982
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱
رحیم خاکی خبر داد:

امتیاز ویژه برای هنرمندان جسور قرآنی در هکاتون طراحی لباس و زیورآلات

کانون خبرنگاران نبأ ــ سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور گفت: شخصاً از هیئت داوران هکاتون طراحی لباس و زیورآلات درخواست کردم که حتماً امتیاز ویژه‌ای برای آثار جسورانه در نظر بگیرند، تا شاهد ابداعات جدید باشیم.

امتیاز ویژه برای هنرمندان جسور قرآنی در هکاتون طراحی لباس و زیورآلات

رحیم خاکی، سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی، امروز پنجم اسفند در دومین روز از هکاتون طراحی لباس و زیورآلات با محوریت سوره مبارکه کوثر که در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی در حال برگزاری است؛ در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا،‌ نبأ با بیان اینکه این رویداد تجربه اول در حوزه قرآنی است، اظهار کرد: تعداد و نیز سطح کیفی شرکت‌کنندگان نشان می‌دهد که ما شروع خوبی خواهیم داشت و این عرصه، زمینه‌ای‌ است که در آن هنرمندان کشور خصوصاً هنرمندان جوان انگیزه خوبی دارند و می‌توانند با دریافت هنرمندانه از مفاهیم قرآن و شکافت کاملاً هنرمندانه از این موضوع آثاری خلق کنند که بتواند سطح جهانی بازار بین‌المللی را رصد و محصولات با کیفیتی را تولید کنند و به بازار خوبی دست یابند.

وی با اشاره به اینکه این رویداد اولین تجربه در عرصه قرآنی است، درباره چالش‌ها و مشکلات پیش رو عنوان کرد: تا کنون مشکلی پیش رو نداشتیم چون استقبال خیلی خوبی را شاهد بودیم؛ ما از دانشگاه‌ها، انجمن‌ها و حتی از مجموعه‌های دولتی و غیردولتی تقاضا کردیم تا از گروه‌هایی که مایل هستند وارد این حیطه شوند، تیم‌ معرفی کنند که تعداد تیم‌هایی هم که در اولین دوره معرفی شد، قابل توجه بود.

وی افزود: این رویداد در بهترین فضا در حال برگزاری است و من از صندوق نوآوری و شکوفایی که در این راستا با ما همکاری‌های لازم را داشته است؛ تشکر می‌کنم.

خاکی درباره پوشش خبری این رویداد گفت: استقبال خوب رسانه‌ها و همچنین حضور انجمن‌های حرفه‌ای و مجرب برای کمک و راهنمایی شرکت‌کنندگان هم از نقاط قوت هکاتون طراحی لباس و زیورآلات با محوریت سوره مبارکه کوثر است.

این خادم‌القرآن در پاسخ به چرایی انتخاب سوره کوثر به عنوان محور هکاتون طراحی لباس و زیورآلات بیان کرد: اولاً با توجه به اینکه همزمان با ایام بزرگداشت مقام زن و در آستانه میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) هستیم، طبیعتاً این انتخاب به نظرم دقیق‌ترین و بهترین گزینه بود؛ ارتباط معنایی و مفهومی سوره مبارکه کوثر با حضرت زهر(س) از یک سو و از سوی دیگر هنرمندانه و خوش‌نقش بودن این سوره از عواملی بود که باعث شد آن را محور اصلی هکاتون طراحی لباس و زیورآلات انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: از نظر من سوره کوثر یکی از موزون‌ترین، خوش‌مفهوم‌ترین و بهترین سوره‌های قرآن از لحاظ آرایه‌های هنری است و به لحاظ شکلی و معنای خیر کثیری که در خود دارد؛ می‌شود از آن الهام گرفت و افتخار می‌کنیم که این رویداد را با نام مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز کردیم.

این استاد قرائت قرآن با تأکید بر اینکه هنوز آثار به طور نهایی تکمیل نیست و نمی‌توان به طور دقیق درباره تولید انبوه رسیدن آن‌ها اظهار نظر کرد، گفت: می‌توانیم امیدوار باشیم که شاهد کارها و آثار فاخری خواهیم بود؛ چرا که چشمه‌هایی که از این آثار می‌بینیم با کیفیت هستند و توانایی ورود به عرصه تولیدات انبوه را دارند.

وی در پایان سخنانش درباره داوری‌ این رویداد هم توضیح داد: فرآیند داوری از طریق ترکیبی از هیئت داوران اتفاق خواهد افتاد و عواملی همچون ارتباط موضوعی اثر با سوره مبارکه کوثر و رعایت تمام استانداردهای هنری و مشخصی که اساتید این حوزه برای نمره‌دهی در نظر دارند، محوریت داوری را تشکیل می‌دهند.

سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور ادامه داد: من شخصاً از هیئت داروان درخواست کردم که حتما امتیاز ویژه‌ای برای آثار جسورانه در نظر بگیرند، تا شاهد ابداعات جدید باشیم.

فرصتی ناب برای ورود طراحان خلاق به بازارهای بین‌الملل

گزارش ایکنا حاکی است: محمدجواد شوشتری، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل خبرگزاری ایکنا نیز امروز، پنجم اسفند ماه با حضور در محل مجتمع شرکت‌های دانش‌بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به حسن انتخاب سوره مبارکه کوثر برای هکاتون طراحی لباس و زیورآلات توضیح داد: با توجه به اینکه این سوره ملاحت خاصی دارد و کوچک‌ترین سوره قرآن است و مستقیماً راجع به حضرت زهرا(س) صحبت می‌کند و ما را با ابعاد مختلف زندگی ایشان آشنا می‌سازد و با توجه به اینکه موضوع، طراحی زیورآلات و مدل‌های لباس بوده و این یک موضوع تقریباً زنانه است، این سوره به عنوان محور اصلی این رویداد در نظر گرفته شده است.

امتیاز ویژه برای هنرمندان جسور قرآنی در هکاتون طراحی لباس و زیورآلات

وی در خصوص استقبال کارآفرینان از این رویداد فرهنگی مذهبی تصریح کرد: مرکز رشد و شکوفایی فناوری‌ها و هنر قرآنی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور از زمان راه‌اندازی تا کنون با کارآفرینان ارتباط خوب و تعامل مطلوبی داشته و تلاشمان این است که شرکت‌کنندگانی را که عمدتاً دانشجو هستند و هنوز وارد بازار کار نشده‌اند؛ به بازار کسب و کار پیوند دهیم و از طرفی هم بتوانیم طرح این عزیزان را به نمایشگاه‌های مختلف و جریان‌های بین‌المللی متصل کنیم.

یادآور می‌شود؛ هکاتون طراحی لباس و زیور آلات با محوریت سوره کوثر به همت مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی از تاریخ ۴ اسفند آغاز شده و تا ۷ این ماه در مجتمع شرکت‌های دانش‌بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی واقع در میدان ونک، خیابان ملاصدرا، تقاطع بزرگراه کردستان به سمت شمال، کوچه زاینده‌رود شرقی، ساختان شماره 24 در حال برگزاری است.

مهسا اسفندیاری

انتهای پیام

captcha