اعتراض زنان افغانستان به نشست صلح با طالبان
کد خبر: 3793167
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

اعتراض زنان افغانستان به نشست صلح با طالبان

گروه بین‌الملل ــ یکی از نمایند‌گان زن مجلس افغانستان گفت: بانوان بیشترین اختلاف را در نحوه تفکر با گروه طالبان دارند که باید با هم گفت‌وگو کنند، اما حضور و نقشی در نشست‌ها برای دستیابی به صلح با این گروه ندارند.

زنان افغانستانبه گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «اطلس» افغانستان؛ فوزیه کوفی، نماینده مجلس افغانستان، با بیان این مطلب به اعلام اعتراض زنان به پنجمین دور نشست آمریکا و طالبان در قطر پرداخت.

همچنین فرخنده زهرا نادری، عضو پیشین مجلس نمایندگان افغانستان، نیز افزود: صلح پایدار و با عزت صلحی است که اقوام مختلف بتوانند عزت و آبروی خود را در آن ببینند.

در حالی که پیش از این زنان با برگزاری نشست‌های متعدد،‌ نگرانی خود را از نبودشان در مذاکرات صلح بیان کرده بودند. آنها تأکید دارند که دستاوردهای آنها نباید قربانی مذاکرات صلح شود.

اعتراض زنان افغانستان به نشست صلح با طالبان

فوزیه کوفی، نماینده کنونی مجلس افغانستان

یادآور می‌شود «ملا برادر» که مسئولیت رهبری سیاسی گروه طالبان را برعهده دارد، 5 اسفند (24 فوریه) با یک هواپیمای ویژه از پاکستان به قطر رفت. وی پیش از این از سوی طالبان به عنوان رئیس دفتر این گروه در قطر منصوب شده بود؛ در عین حال نام وی در فهرست 14 نفره هیئت مذاکره‌کننده طالبان وجود ندارد.

اعتراض زنان افغانستان به نشست صلح با طالبان

فرخنده زهرا نادری، عضو پیشین مجلس نمایندگان افغانستان

سخنان ضد و نقیضی درباره حضور یا عدم حضور وی در نشست با آمریکا وجود دارد، ولی سیداکبر آغا، عضو پیشین طالبان، در این باره گفت که ملا برادر در نشست شرکت می‌کند و روی موضوعات مورد بحث با آمریکا مذاکره خواهد کرد.

اعتراض زنان افغانستان به نشست صلح با طالبان

ملا عبدالغنی برادر، رئیس دفتر سیاسی گروه طالبان

پنجمین دور مذاکرات نمایندگان گروه طالبان و آمریکا درباره صلح افغانستان تا ساعاتی دیگر در دوحه قطر برگزار می‌شود. بنا به تسهیل انجام مذاکرات صلح،‌ نام افراد این گروه که در فهرست سیاه سازمان ملل و آمریکا قرار داشت،‌ به صورت موقت و برای انجام سفر حذف شده است. ملا عبدالغنی برادر چندی پیش از زندان پاکستان آزاد شده است و انتظار می‌رود نقش مهمی در مذاکرات صلح ایفا کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha