فیلم/ تولید مستند «ابراهیم» از سوی جهاددانشگاهی زنجان
کد خبر: 3793246
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸

فیلم/ تولید مستند «ابراهیم» از سوی جهاددانشگاهی زنجان

گروه چندرسانه‌ای ــ مستند «ابراهیم» در مورد ابعاد شخصیتی شهید «ابراهیم اصغری»، به همت مرکز تخصصی فرهنگ و فناوری‌های رسانه جهاددانشگاهی استان زنجان تولید شد.

«ابراهیم اصغری»، شهیدی با ویژگی‌های فرازمینی + فیلمبه گزارش ایکنا از زنجان، «ملت‌ مقاوم‌ اسلام‌! بدانید و آگاه‌ باشید که‌ اگر همگی‌ حول‌ محور رهبری‌ واحد اسلامی‌، جمع‌ شوید، هیچ‌ قدرتی‌ نمی‌‌تواند در بنیان‌ مرصوصتان‌ رخنه‌ کند.
با اسلحه‌ ایمان‌، با اتکا به‌ حبل‌ الله‌المتین‌، دست‌ منافقین‌، دورویان‌، آنهایی‌ که‌ چوب‌ لای‌ چرخ‌ انقلاب‌ می‌‌گذارند و آنهایی‌ که‌ حرمین‌ شریفین‌ و عتبات‌ عالیات‌ و قدس‌ عزیز را غصب‌ کرده‌‌اند و بر فراز ویرانه‌‌های‌ (دیر یاسین‌)، (کفر قاسم‌)، (صبرا و شتیلا)، (هویزه)‌، ( خرمشهر) و ( قصر شیرین‌) عربده‌‌‌کشی‌ و سند اسارت‌ امت‌ اسلام‌ را امضا می‌‌کنند، قطع کند و به‌ عصرها و نسلها بفهمانید که‌ ما، وارثان‌ خون‌ سیدالشهدا و یاران‌ با وفایش‌ هر چند در کربلا نبوده‌‌ایم‌، ولی‌ هر روز، زمان‌ عاشورا و هر زمین‌ را کربلا کرده‌‌ایم‌ و در این‌ محرم‌، هیچ‌ چیزی‌ غیر از منافع‌ اسلام‌ عزیز برایمان‌ ارزش‌ ندارد.
اماما! کاش‌ می‌‌شد در عشق‌ تو، هزاران‌ بار می‌‌کشتنم‌ و قطعه‌ قطعه‌‌ام‌ می‌‌کردند، تکه‌‌های‌ تنم‌ را می‌‌سوزاندند و خاکسترم‌ را به‌ باد می‌‌دادند و باز زنده‌ می‌‌شدم‌ و تو خمینی‌ جان‌، جان‌ جانانم‌، روح‌ و روانم‌، مگر نعمتی‌ بالاتر از وجود سراپا مهر تو هست‌؟ بگو تا همه‌ از پیر و جوان‌ و مرد و زن‌ کفن‌ پوشان‌، شویم‌ و غسل‌ شهادت‌ را که‌ یادمان‌ داده‌‌ای‌ از آبهای‌ اقیانوس‌ عشقت‌ بگیریم‌ و زمین‌ را بر مهدی‌ (عج‌)، فرشی‌ گلگون‌ تدارک‌ ببینم‌. آمدیم‌ تا جان‌ ببازیم‌، دست‌ چیست‌ مرد کز سیلی‌ بترسد مرد نیست‌.
اما پدر جان‌ و مادر جان‌! که‌ قدر تمام‌ دنیا دوستتان‌ دارم‌ و هیچگاه‌ چهره‌‌های‌ مهربان‌ و خدایی‌‌تان‌ از نظ‌رم‌ محو نمی‌‌شود، من‌ فرزند خوبی‌ برای‌ شما نبودم‌، نتوانستم‌، در پیری‌ عصای‌ دستتان‌ باشم‌، ولی‌ یادتان‌ باشد که‌ شما این‌ گونه‌ در دامان‌ پرمعنویت‌ خود پرورش‌ دادید، شما سیدالشهدا (ع‌) را برای‌ من‌، اولین‌ بار شناساندید.»
اینها بخشی از وصیت‌نامه شهید ابراهیم اصغری از غواصان دریادلی است که در روزگار جنگ و گلوله، دست از دنیای فانی شست و حلقه عاشقی را به دیدار معبود گره زد و 19 دی‌ماه سال 65 در عملیات کربلای ۵ در لباس غواصی در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

ابراهیم؛ مردی چندبعدی
ابراهیم اصغری سال ۱۳۳۶ در زنجان به دنیا آمد. تک پسر خانواده و از همان کودکی بساز، تیزبین و با ادب بود. معلم و دانشجو، ورزشکار، شاعـر، نویسنده، کاریکاتوریست، خـادم اهـــل بیت(ع) و مــداح، فرمانده‌ای شجاع و تیزبین و بنده‌ای باتقوا و مخلص بود. با این ویژگی‌ها شخصیتی داشت که مرگی جز شهادت نمی‌توانست شایسته او باشد.
مستند «ابراهیم» به همت مرکز تخصصی فرهنگ و فناوری‌های رسانه جهاددانشگاهی استان زنجان در قالب دو مجموعه 40 و 20 دقیقه‌ای تهیه شده تا ضمن معرفی شهدای دانشجو، گامی در ترویج فرهنگ ایثار در جامعه برداشته شود.
علی جباری، کارگردان مستند ابراهیم در گفت‌وگو با ایکنا در مورد تولید این مستند اظهار کرد: زنجان، به دیار غواصان دریادل معروف است که این امر رسالت ما در پرداختن به زندگی شهدای دانشجو را سنگین‌تر کرد. پیش از این کار مستند شهید ابوالفضل نوری و شهید حسین اجلی ساخته شده است.
وی در مورد شهید ابراهیم اصغری بیان کرد: این شهید والامقام، علاوه بر اینکه دانشجو بود، ویژگی‌ها و شخصیت همه‌جانبه‌ای داشت که مهارت در ورزش، شعر، نویسندگی و سایر موارد از او کاراکتری بی‌نظیر ساخته بود که معرفی او تنها با ساخت یک مستند قابل بیان نیست.
جباری خاطرنشان کرد: در این کار دسترسی به همه افرادی که با این شهید در ارتباط بودند فراهم نشد؛ با این حال کار به شکل مستندی 40 دقیقه‌ای و 20 دقیقه‌ای با کمترین هزینه تهیه شد که در مجموعه 40 دقیقه‌ای، حضور این شهید در عملیات‌های مختلف از عملیات خیبر تا لحظه شهادت توسط رزمندگان و فرماندهان روایت می‌شود و در مجموعه 20 دقیقه‌ای خانواده شهید محور قرار گرفتند.
وی با اشاره به اینکه شهید اصغری دارای شخصیت ویژه‌ای بوده و نقطه‌های تاریک زیادی در پرداختن به این کاراکتر وجود دارد، یادآور شد: در زندگینامه او می‌بینیم که شخصیتی چندوجهی داشته هم شعرهای فروغ فرخزاد را می‌خواند و هم نماز شبش ترک نشده است. در شرایط جنگ و زمانی که به شهادت نزدیک شده بود، عاشق شد.
جباری ادامه داد: بیشتر از یک سال یکی از چشمانش را از دست داده بود اما به غیر از مأموران تیم امنیتی کسی از این موضوع اطلاع نداشت. در ماه‌های آخر زندگی در این دنیا روزه می‌گرفت و تا حدی لاغر شده بود که لباس غواصی به تنش گشاد بود. آخرین چیزی که نوشته این مطلب است که چند ساعت نمانده تا معشوق را ببینم.
 
انتهای پیام 
captcha